Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
14. maj 2002 - 14:42 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Hacker

Hvorfor hacker man hvorfor sender man viruser ud er der nogen der kan et svar på det.

svarene skal bare indeholde relativt materiale

Kom med så mange svar/ kommentare som muligt

Dette er lavet af ren nysgerighed
Avatar billede mystic Nybegynder
14. maj 2002 - 14:44 #1
Fordi såen nogel tumper synes det er sjovt at smadre andres Computere.

Det tror jeg. :)

Thx for Points
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
14. maj 2002 - 14:44 #2
det kan du have ret i
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. maj 2002 - 14:45 #3
Der er penge i at hacke, foreksempel at hacke dankort oplysninger til eget brug eller vidre salg.

Virus virker måske bare som et irritations moment, men er en virus inde i systemet kan den også vidre sende bruger informationer, passwords og følsomme dokumenter. En Virus kan altså være en hacker.
Avatar billede swordcat Nybegynder
14. maj 2002 - 14:46 #4
Bare for at have det sjovt :O)

Nogle hacker fordi de kan lide at rodde i andres privatliv, mens andre gør det for at bevise, at sikkerheden for de forskellige sites, som de nu hacker, ikke er så gode som de ellers påstår.
Avatar billede avlund Nybegynder
14. maj 2002 - 14:47 #5
For at prøve om man kan. Der er vel gået trend i at skrive vira og så vil would-be hackere prøve se om de er i stand til at gøre det.

Prøv at se hvor meget omtale de enkelte vira får. Det er fristende for programmører at se deres program lige pludselig være på alles læber, med mindre selvfølgelig det ikke fungerer efter hensigten.

Det samme med hackere. Det giver 'street respect' i visse kredse at have leget med NASA's og CIA's computere, f.eks. - uden at få lov.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. maj 2002 - 14:47 #6
tjaaa... tror hackere får et totalt KICK af at hacke en side. Det må være grunden
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
14. maj 2002 - 14:48 #7
ja jeg glemte måske at sige at p.g.a. en hacker gik 7 sider indskrevent  skole materiale tabt (lektier)
Avatar billede avlund Nybegynder
14. maj 2002 - 14:48 #8
Det er altid fedt når du skriver et program der kan noget nyt og det virker efter hensigten. Uanset hvad hensigten er.
Avatar billede otis Nybegynder
14. maj 2002 - 14:49 #9
Jeg er en hacker, som så mange andre herinde.
http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/hacker-howto.html
læs det uden i begynder at whine :)
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
14. maj 2002 - 14:52 #10
tak for at du kom frem jeg vil ikke anmelde dig men hvorfor lige præcist hacker du som så mange andre, kunne i ikke bare "nøjes" med at hacke store selskaber istedet for alm. internet bruger
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. maj 2002 - 14:52 #11
otis >> du er sq ikke nogen hacker *G*... men en wannabee. Prøv at komme ind på min pc =)
Avatar billede jamella Nybegynder
14. maj 2002 - 14:54 #12
en computer kan også hacke (i noget tid nu) men er ret gusten
Avatar billede otis Nybegynder
14. maj 2002 - 14:54 #13
læs nu det link FFS !!!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. maj 2002 - 14:55 #14
otis >> hvad betyder ffs?
Avatar billede madd Nybegynder
14. maj 2002 - 14:55 #15
otis har lige hacked mig
Avatar billede otis Nybegynder
14. maj 2002 - 14:57 #16
jeg er slem :(
Avatar billede otis Nybegynder
14. maj 2002 - 15:00 #17
nu I er i gang kan I også lige læse her: http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/hacker.html :)
Avatar billede thaufer Nybegynder
14. maj 2002 - 15:05 #18
sguda sejt, og med god grund, at satanic_soul hackede ferrari...!
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
14. maj 2002 - 15:07 #19
du kan have ret i at det er sejt det syntes jeg bare ikke ivertfall så længe at det går ud over privat pers.
Avatar billede thaufer Nybegynder
14. maj 2002 - 15:09 #20
så har du fortjent det
Avatar billede thaufer Nybegynder
14. maj 2002 - 15:11 #21
woops....de har ikke du ;) lolda
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
14. maj 2002 - 15:30 #22
argh det var kun biologi der sover man altid godt men jeg tror ikke at min lære køber den hackeren
Avatar billede swordcat Nybegynder
14. maj 2002 - 18:24 #23
Otis-> HACK MIG
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
15. maj 2002 - 14:55 #24
jeg tror I har herinde har fået den gale betydningen af hacker! En hacker, er som I kan se af otis' link en god ting, betragt det som nørd, derimod er en cracker en dårlig ting.

LÆR at LÆSE derude!
Avatar billede razor Nybegynder
15. maj 2002 - 14:55 #25
Jeg hacker pga. min uselviske tankegang. Jeg har i nogle år brugt diverse OpenSource programmer, og da disse ikke koster noget, føler jeg mig på en anden måde forpligtet til at bidrage til projekterne. Dette gør jeg ved at hacke lidt på dem, og måske svare på et par supportemails på mailinglisterne. Det er noget andet med properitære kommercielle programmer hvor du betaler en kæmpe pris. Der bliver man nødt til også at få noget for pengene - ellers er det sq spildt.
Avatar billede otis Nybegynder
15. maj 2002 - 14:56 #26
razor og wizprut er søde :/
Avatar billede otis Nybegynder
15. maj 2002 - 14:57 #27
vi hacker på quakenet #php.dk :/
Avatar billede zakarun Nybegynder
15. maj 2002 - 14:57 #28
ehm, hvornår fatter folk at en hacker ikke er det som den almindelige befolkning tror? Det som I snakke om her, er en "cracker", og ikke en hacker.

Den person der ulovligt trænger ind andre steder eller skriver vira, kaldes en cracker - en hacker er en person som ændrer sit _eget_ system med diverse forbedringer. En hacker angriber aldrig andres computere (så er det nemlig en cracker)

Tak vores dejlige medier for denne misforståelse.

Læs desuden de 2 link som otis har postes (her er de igen, så de dovne ikke behøves scrolle)
http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/hacker-howto.html
http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/hacker.html

Og, ja, jeg er en inkarneret hacker. Og nej, jeg vil ikke bevise det ved at cracke jeres computere, da jeg ikke er cracker.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
15. maj 2002 - 14:57 #29
ja vi gør :)
Avatar billede zakarun Nybegynder
15. maj 2002 - 15:03 #30
..og så lige lidt ektra:

(taget fra http://www.plethora.net/~seebs/faqs/hacker.html )
0.0: Won't my hacker break into my computer and steal my trade secrets?
No. Hackers aren't, contrary to media reporting, the people who break into computers. Those are crackers. Hackers are people who enjoy playing with computers. Your hacker may occasionally circumvent security measures, but this is not malicious; she just does it when the security is in her way, or because she's curious.
Avatar billede donwoo Nybegynder
02. juni 2002 - 21:47 #31
jeg er også fucking hacker, og jeg er fucking sej til det ;)