Avatar billede user010 Nybegynder
14. maj 2002 - 13:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oracle ODBC fejler

I et program forekommer følgende SQL statment:

update material set longname='xxx flyende' where materialID=20;

dette medfører en ORA - 00911 fejl

ændres sætningen til

update material set longname='xxx flyxnde' where materialID=20;

fejler den ikke - det har "ved forsøg" vist sig at  bogstaverne "begin" eller "end" ikke må være i ordet/ordene - tilsvarende fejler en select når der søges på ord hvor "begin" eller "end" indgår.

select * from material where longname='xxx end';
eller
select * from material where longname='xxxbeginyyy';

Det er kun når der benyttes ORACLE eller Microsoft ODBC ikke når der benyttes et andet Oracle værktøj.

Svar som - benyt et andet interface kan jeg ikke bruge da programsproget kun understøtter ODBC og jeg kan ikke scanne alle tekststrenge der skal lagres for ordene "begin" og "end"

Hvis der sidder en ekspert - gerne et hurtigt svar
Avatar billede hansk Nybegynder
14. maj 2002 - 13:16 #1
Der er nogle af Oracle's ODBC driver versioner som har problemer når de anvendes med andre versioner af Oracle's databaser. Jeg vil tro det er dette problem du er røget ud i. Prøv at checke hvilken DB version du kører op mod og check om din ODBC driver er den driver som er leveret til databaseversionen.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
14. maj 2002 - 13:23 #2
Hansk -> ODBC versionen følger clientversionen!

Kan du ikke lige fortælle hvilken version af client og odbc du bruger ?
ODBC car meget ustabilt og fejlfyldt før version 8.0.5!

Prøv evt at hente nyeste opdatering til din odbc fra technet.oracle.com :
http://technet.oracle.com/software/tech/windows/odbc/content.html

Husk at registerer dig først, hvis du ikke er på technet i forvejen. Det er gratis.
Avatar billede user010 Nybegynder
14. maj 2002 - 13:33 #3
Det er en Oracle version 8.0.5  og ved nærmere studier kan jeg konkludere at Microsofts ODBC kan opdatere rigtigt, men det er unægtelig noget af en opgave at skifte til MS, da jeg skal fjerne ; i alle statments når jeg skal køre med MS (der er flere 100 statments)
Avatar billede user010 Nybegynder
14. maj 2002 - 14:05 #4
Version 8.0.5.0.0  har denne fejl, men den version der hedder 8.0.5.10.0 klare tilsyneladende problemet - jeg skal lige teste en gang inden du får point pnielsen