Avatar billede hussain Nybegynder
14. maj 2002 - 09:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

funktion der fyres af uden at blive kaldt...

Jeg har følgende funktion i en asp fil:

<script>
function check()
{
<%
delete from bla bla
%>
}
</script>

Denne funktion skal kaldes via en onclick="check()" på en knap, MEN den bliver fyret af uden at jeg trykker, dvs hver gang jeg starter op??????????
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. maj 2002 - 09:37 #1
Det kan være det er fordi den har navnet 'check'. det ligner et navne dem der laver browsere også kunne have fundet på at bruge til en "vi skal lige kontrollere det og det' funktion.

Prøv at ændre navnet til fx 'hussaincheck' :-)

mvh JakobA
Avatar billede hussain Nybegynder
14. maj 2002 - 09:43 #2
det virker ikke!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede rou Nybegynder
14. maj 2002 - 10:19 #3
Du kan ikke lægge ASP kode inde i et Javascript tag.

ASP'en bliver afviklet serverside, og altså før javascript'en bliver afviklet af klienten.
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. maj 2002 - 10:20 #4
Så vil jeg mene at det er noget helt ander der er galt. har du siden på nettet et sted så man kan kikke?

Øhh.. det der "delete from ... " du har i ASP det skal altså udføres hver gang.

ASP udføres på serveren, længe før javascript overhovedet kommer i spil, så jeg gik ud fra at den asp-sektion genererede noget javascript kode til funktionen at udføre når den blev kaldt. Du kan ikke bruge javascript til at styre om et stykke ASP kode skal udføres eller ikke. det skal styres med en if sætning inden i asps <% og %> klammer.

mvh JakobA
Avatar billede hussain Nybegynder
14. maj 2002 - 10:33 #5
jeg er ikke helt med på hvordan jeg løser det!! Hjælp!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. maj 2002 - 10:45 #6
Først og fremmest skal du glemme alt om microsofts ølfter om at ASP er interaktivt. Det passer en lillebitte smule, men så lidt at det ikke er værd at løbe an på.

dit klik skal starte en nyt sideload hvor din asp kode bliver udført.

fx kunne du skrive:
<form action="dinside.asp" id='aspform'>
<input type='hidden' name="aspparameter" value="off">
</form>

og så lave din funktion som:

<script>
function check()
{
    document.aspform.aspparameter.value = "on";
    document.aspform.submit();
<%
if ( aspparameter = "on" )
then
    delete from bla bla
endif
%>
}
</script>

Jeg ved ikke meget om asp. så du kommer nok til at rette det asp-kode jeg har prøvet at skrive.

mvh JakobA
Avatar billede hussain Nybegynder
14. maj 2002 - 11:03 #7
TAKKER
Avatar billede rou Nybegynder
14. maj 2002 - 11:10 #8
jakob, vil du have pointene?
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. maj 2002 - 16:22 #9
Nae, det går nok :-))