Avatar billede shjdsi Nybegynder
14. maj 2002 - 09:27 Der er 1 løsning

løsning i perl ekler shell script, auto clean directory

Hej!
Som dem af jer der har læst mine tidligere spørgsmål kan forstå er jeg ved at udarbejde en mindre samling af scripts til system administration på et unix system.

Denne gang er jeg lidt på den.
Jeg vil lave et script der gennemlæser en directory struktur der kan være mange heirakeir, scriptet skal scanne fra et fastlagt punkt derefter slette alle directories "fra bunden" der er mere en 7 dage gamle med mindre de indeholder filer.

Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal løse denne opgave, det burde vel at være perl, er der nogen der vil komme med et konkret bud (lidt kode) som jeg kunne arbejde videre på og således lære noget om perl og filsystem håndtering.
Avatar billede eeyore Nybegynder
12. juni 2002 - 01:38 #1
Den nemmeste løsning jeg lige kan finde på er som et shell-script (ikke afprøvet - håber det funker) - det tager udgangspunkt i det sted i filsystemet, scriptet startes.

#!/bin/sh

for i in `find . -mtime +7`
do
rmdir $i 2> /dev/null
done