Avatar billede tommyf Nybegynder
13. maj 2002 - 22:06 Der er 27 kommentarer og
4 løsninger

Karamelkast på skoler - tradition?

Jeg har brug for hjælp i en diskussion. Er der nogen, der kan finde et link, der beviser hvorvidt det er en officiel tradition at smide med karameller sidste skoledag? (7. og 9. klasse).
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
13. maj 2002 - 22:07 #1
Interresant spørgsmål...
Avatar billede s.b.a Nybegynder
13. maj 2002 - 22:08 #2
Det er da kun 9. klasse der kaster med karameler! (?)
Avatar billede ducks Nybegynder
13. maj 2002 - 22:09 #3
den er ikke officiel, men det er en tradition.
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. maj 2002 - 22:09 #4
På min gamle skole gjorde 7. klasse også (der var ikke overbygning, 7. klasserne var altså de ældste).
Avatar billede annikadk Nybegynder
13. maj 2002 - 22:10 #5
nogle skoler slutter fx. i 7ende, og oftest har man en mindre "sidste skoledag"-tradition der også.

om det er officiel ved jeg ikke, men har ikke hørt om nogle der ikke gør det.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
13. maj 2002 - 22:10 #6
Hmm, nå ok..På vores skole er det kun 9. klasse der gør det :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. maj 2002 - 22:11 #7
ducks >> Det er også min påstand, men det er jo svært at bevise. Men der mangler argumenter + dokumentation... det er bare svært, at dokumentere noget, der ikke findes.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. maj 2002 - 22:11 #8
også på min gamle skole..men det er skam en tradition :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
13. maj 2002 - 22:12 #9
Hmm..Hvorfor fanden bruge penge på karameler til de møgunger?
Avatar billede ducks Nybegynder
13. maj 2002 - 22:13 #10
tommyf, jeg gik ud fra da jeg aldrig har set en regel om det at det er en tradition, de står vel ikke skrevet ned, som love.

Man kan også kaste med flødeboller, det var der da nogen i min klasse der tænkte på, men syntes det var for upegagogisk :)
Avatar billede ducks Nybegynder
13. maj 2002 - 22:13 #11
sba: Tyskland, 4,5kg 100.- :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
13. maj 2002 - 22:15 #12
ducks--> well..så køre jeg da dér ned når det er mig næste år.
Avatar billede a1a1 Novice
13. maj 2002 - 22:16 #13
æg, flødeskum og barberskum hører jo med til festen, så hvorfor ikke også flødeboller :))))
Avatar billede s.b.a Nybegynder
13. maj 2002 - 22:17 #14
a1--> Alt det du nævner er "Ulovligt" (ihvertfald på vores kole :(
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
13. maj 2002 - 22:18 #15
på hvores skole kaster 9'ende klasse med karameler og de har en liste der heder den sorte liste enhver der står på den får også en omgang vand osv...

der er selvfølge lig også noget mod lærene de bliver alle væket kl. meget tidligt om morgnen med horn og trumer og bestemte lærere er der udsat en dusør på et antal karameller for en bestemt pers.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
13. maj 2002 - 22:18 #16
Vi må ikke  holde noget mere...vi bliver kørt langt væk fordi der altid er nogle der brækker ryggen osv...
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. maj 2002 - 22:18 #17
Smid et svar næste gang i kommenterer - medmindre der er en der finder en regl, bliver pointene fordelt mellem alle.
(Men nu ingen tomme kommentare)
Avatar billede ducks Nybegynder
13. maj 2002 - 22:18 #18
a1, min gamle skole gik dog lidt videre (nok også for langt), ølflasker
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
13. maj 2002 - 22:19 #19
ducks >> *LOL*
Avatar billede a1a1 Novice
13. maj 2002 - 22:20 #20
ja, de siger sku da altid at man ikke må....:)

det er da en del år siden jeg gik ud af skole men,....

hvad skulle skolen gøre ved dig???

smide dig ud af skolen måske :)))))
Avatar billede a1a1 Novice
13. maj 2002 - 22:21 #21
ducks...
hvor kommer du fra ????? (psychopatslev ? ) :))))))9
Avatar billede ducks Nybegynder
13. maj 2002 - 22:22 #22
Århus, sagde også min gamle skole :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
13. maj 2002 - 22:24 #23
Jeg ved i hvertfald at en af lærene på skolen skal have røvfuld, også kan jeg bare blive smit ud hvis de vil gøre det.

Jeg ligger da et svar hvis det er iorden...Hvis ikke så afvis ;o)
Avatar billede a1a1 Novice
13. maj 2002 - 22:26 #24
du er hård......
uuhhhhh
Avatar billede s.b.a Nybegynder
13. maj 2002 - 22:27 #25
go'nat drenge :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. maj 2002 - 22:29 #26
På min gamle skole der blev der smidt med frosne karameller, samt melet nogle folk da vi var færdige med 10 klasse. Og her da jeg var færdig med Handelsskolen fik folk bare vand samt at vi holdt revy.
Avatar billede baryleren Nybegynder
13. maj 2002 - 22:30 #27
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
14. maj 2002 - 03:01 #28
sidste skoledag var der ingen regler, ik på min gamle skole ihvertfald...der bliv sq kastet med ALT! karameller(frosne)vand,æg,barberskum,ketchup,sennep,tomater,øl, o.s.v en fra min klasse var så klam at tage TYRESÆD med.....hans far var vist landmand, men det moret vi os over...lol....var sq max lamme
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. maj 2002 - 17:16 #29
tyresæd>>> Føj for den lede...Godt jeg ikke går på din gamle skole"!
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. maj 2002 - 13:31 #30
Tak for jeres deltagelse allesammen.

Cyber_freak >> Ham din ven er sgu for skummel.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. maj 2002 - 13:38 #31
Takker for point :o)