Avatar billede kornfreak Nybegynder
13. maj 2002 - 20:25 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

DataSet - SQL

Er der nogen der kan komme med et eksempel på hvordan jeg kan bruge et dataset til at hente * fra en sqltabel printe felterne i en table og sætte nogen af felter til <input type="text" value="feltet's værdi">

?
Avatar billede a1a1 Novice
13. maj 2002 - 20:57 #1
har du checket microsofts eksempler??
http://localhost/quickstart

at loade i et dataset
http://www.eksperten.dk/spm/209937

du skal nok "bare" binde til et DataGrid, i stedet
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
13. maj 2002 - 22:03 #2
Jeg ved ikke om jeg forstår dit spørgsmål korrekt men, det lyder umiddelbart som om du leder efter et editable datagrid som dette:

http://www.aspnextgen.com/tutorials.aspx?tutorialid=37
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. maj 2002 - 23:29 #3
Du må nok være lidt mere præcis i din forespørgsel... det du spørger om kan løses på temmelig mange forskellige måder. Hvis du benytter vs.net kan du lave det direkte i designeren, men der er ikke nogle problemer i at lave det programmatisk hvis du hellere vil det.
Fortæl hvad du vil have.
Avatar billede odegaard Nybegynder
14. maj 2002 - 00:05 #4
Jeg ved heller ikke helt præcist hvad du vil, men kan du evt. bruge følgende eksempel jeg har bikset sammen til noget? (selvom lige dette eksempel ville være smartere med et datagrid).
------------VisDB.aspx------------
<%@Import Namespace="System.Data"%>
<%@Import Namespace="System.Data.oleDB"%>

<script language="VB" runat=server>

Sub VisDB(Sender as Object, E as EventArgs)

    Dim myConn As New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\DB\MinDB.mdb")
    Dim myQuery As String = "Select * From MinTabel"
    Dim myOleDbCommand As New OleDbCommand(myQuery)
    Dim I as Integer
    Dim output as String = "<table>"

    myOleDbCommand.Connection = myConn
    myConn.Open()
    Dim myReader As OleDbDataReader = myOleDbCommand.ExecuteReader()

    Try
        While myReader.Read()
        output = output & "<tr>"
        for I=0 to myReader.FieldCount - 1
        if not myReader.isDBnull(i) then
                    output = output & "<td>" &  myReader.GetValue(i) & "</td>"
        else
            output = output & "<td></td>"
        end if
        Next
        output = output & "</tr>"
        End While
    Finally
        myReader.Close()
        myConn.Close()
    End Try
    output = output & "</table>"
    result.text = output
End sub
</script>

<html>
<body>
<form enctype="multipart/form-data" runat="server" id="form" visible="true">
<asp:button Text="Vis database-indhold" onClick="VisDB" runat="server" />
<asp:label id="result" runat="server" />
</form>

</body></html>
Avatar billede odegaard Nybegynder
14. maj 2002 - 00:06 #5
burde måske lige nævne at det eneste du skal ændre, er connection strengen i "myConn" og queryen i "myQuery".
Avatar billede kornfreak Nybegynder
14. maj 2002 - 11:38 #6
Jeg har en side skrevet i c# der skal liste data fra en tabel lad os kalde den "Fields" strukturen i tabellen er

"TableName", "FieldName", "FieldType", "Description"

Jeg vil lave et opslag der henter * fom Fields where TableName = '"+TableName+"'
Så skal den vise en liste som skal se sårn ud:

<table>
  <tr>
    <td>TableName</td>
    <td><input type="text" name="FieldName1" value="FieldName"></td>
    <td><input type="text" name="FieldType1" value="FieldType"></td>
  </tr>
</table>

Jeg har fundet ud af man kan bruge en Repeater til det, er det den bedste måde at gøre det på ?
Avatar billede a1a1 Novice
14. maj 2002 - 11:45 #7
det er vel fordi du vil ændre i dem ??
(siden det skal være input boxe)
Avatar billede kornfreak Nybegynder
14. maj 2002 - 14:30 #8
yes
Avatar billede a1a1 Novice
14. maj 2002 - 14:41 #9
jeg går udfra at du har .net framework installeret på din server (der kan du også finde eksemplerne)
check her....
http://samples.gotdotnet.com/quickstart/aspplus/samples/webforms/data/VB/datagrid7.aspx

flere eksempler...
http://samples.gotdotnet.com/quickstart/aspplus/doc/webdataaccess.aspx