Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 16:03 Der er 30 kommentarer og
3 løsninger

Hjemmeside!

Hej Eksperter !

Jeg har lavet et helt nyt design til min hjemmeside. Men mit problem er at når jeg læggre siden ud med FTP bliver skriften anderledes, det eneste der har den rigtige skriftype er det der står nede ved "Copyright" på min side. og banner og billeder som jeg har lagt på min side kommer hellere ikke med selvom jeg har lagt det ud. Det er skriften "Tahoma" jeg har brugt!

Siden somi kan se problemet på er http://www.getline.subnet.dk

//Tjavz.dk//
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 16:06 #1
Håber at i kan hjælpe !!!!!
Avatar billede annikadk Nybegynder
13. maj 2002 - 16:07 #2
har du husket at uploade style.css?? jeg kan ikke finde den på www.getline.subnet.dk/style.css som den linker til
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 16:10 #3
annikadk>> har lagt style.css ud nu og nu virker det. mange tak skal du have.

Jeg vil give flere point hvis der der er en der kan
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 16:11 #4
Jeg vil give flere point hvis der der er en der kan fortælle mig hvor i min HTML-kode jeg laver om i Scrool-menuen farverne
Avatar billede error_404 Nybegynder
13. maj 2002 - 16:11 #5
Psssst... var det ikke en idé at anvende koma´er og punktummer i teksterne?!? ...og en lille omformulering, ville heller ikke være af vejen! :)
Avatar billede sthen Nybegynder
13. maj 2002 - 16:11 #6
linket til dit stylesheet er forkert.

Desuden er der et javascript der fejler i indlæsningen af siden
(du mangler at definere init())
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 16:14 #7
sthen>> Hvad skal jeg gøre med init()) ??
Avatar billede cdc Novice
13. maj 2002 - 16:14 #8
farverne i scrollen laver du i css eller i body
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 16:15 #9
alle dine billedlinks hedder

src="../Getline/images/getline2.jpg"

de skal bare hedde
src="images/getline2.jpg"

så skulle den prut helst være slået
Avatar billede error_404 Nybegynder
13. maj 2002 - 16:15 #10
Getline.subnet.dk er stedet hvor du kan finde fx scripts, java, grafik, etc. Du kan også få hjælp til andre ting. Har du spørgsmål eller vil du have hjælp, er du velkommen til at kontakte admin, eller benytte vores forum her på sitet.
Avatar billede sthen Nybegynder
13. maj 2002 - 16:15 #11
BODY{
  font-family : Tahoma;
  font-size : 1opx;
  font-weight : normal;
  color : white;
  background-color : white;
  text-align : left;
  text-decoration : none;
    SCROLLBAR-FACE-COLOR: #000063;
    SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #000063;
    SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #000063;
    SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #000063;
  }

sådan kan du skrive i dit stylesheet
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 16:16 #12
sthen>> Ok, takker
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 16:16 #13
error_ 404>> Hvorfor skriver du det?
Avatar billede error_404 Nybegynder
13. maj 2002 - 16:17 #14
..og så skal du også slette "getline" i dine sti´er til billederne...

Fx skal
../Getline/images/0.gif
Hedde
images/0.gif

=)
Avatar billede error_404 Nybegynder
13. maj 2002 - 16:18 #15
..fordi at den er formuleret forkert! =)

Sæt den ind jeg har skrevet for dig, og så er den sag klaret =)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 16:18 #16
tjavz.dk: han skriver det for at vise dig at han er bedre til kommasætning end dig - hvad det så end har med spørgsmålet at gøre, men der mangler godtnok noget tegnsætning på siden, så det er vel fair nok at han lige skriver det :)
Avatar billede sthen Nybegynder
13. maj 2002 - 16:22 #17
<body bgcolor="#FFFFFF" onLoad="init();window.defaultStatus='Velkommen til Getline.subnet.dk!';" bgproperties="fixed" text="#000000" link="#800000" vlink="#800000">

bør du ændre til:

<body bgcolor="#FFFFFF" bgproperties="fixed" text="#000000" link="#800000" vlink="#800000">

den fejler jo når du loader resten fordi det ikke er defineret korrekt
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 16:22 #18
phunkypopcorn>> Jeg skrev src="images/getline2.jpg" som du sagde men den gider stadigvæk ikke at vise billedet
Avatar billede error_404 Nybegynder
13. maj 2002 - 16:24 #19
phunkypopcorn>>> Vil bare hjælpe ham! Jeg var selv i samme situation for et par år siden =) Og nu var det jo dejligt nemt og hurtigt lige et rette teksten på forsiden! :)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 16:25 #20
tjavz: hvor gjorde du det henne? jeg kan ikk se at du har rettet i din html kode :)
Avatar billede error_404 Nybegynder
13. maj 2002 - 16:25 #21
tjavz.dk>>> Så skriv http://www.getline.subnet.dk/images/getline2.jpg i stedet.. så viser den billedet =)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 16:26 #22
error: jæsjæs - det er skam oss fint nok :)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 16:27 #23
nå - min seng står og råber og skriger efter mig - snakkes folkens
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 16:27 #24
phunkypopcorn>> jeg har fjernet siden hvor jeg lavede om i HTML-koden, så derfor kan du ikke se at jeg har ændret den
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 16:30 #25
error_404>> det virkede, takker
Avatar billede sthen Nybegynder
13. maj 2002 - 16:32 #26
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 16:37 #27
på dette link http://www.getline.subnet.dk/fejl.bmp er der en rød pil og det betyder at denne hvid/grå farve ikke kommer med på denne side http://www.getline.subnet.dk er der nogen der ved hvorfor den hvid/grå farve ikke kommer med?
Avatar billede zob Nybegynder
13. maj 2002 - 16:39 #28
hey er det mig den dur da ik?
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 16:40 #29
Avatar billede error_404 Nybegynder
13. maj 2002 - 16:47 #30
Gem BMP-filen ned som en .JPG fil i stedet... bmp er ikke særligt anvendeligt på hjemmesider =)
Avatar billede zob Nybegynder
13. maj 2002 - 17:11 #31
Nej er det ik ret langsomt til at loade?
Avatar billede error_404 Nybegynder
13. maj 2002 - 17:13 #32
Overhovedet ikke... bmp-filer er MEGET tunge.. dem skal du for alt i verden ikke anvende på hjemmesider.. de fylder for meget! =)

JPG og GIF er extremt hurtigt, dog er jpg bedre end gif, da denne filtype tillader flere farver end GIF =)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 19:27 #33
på dette link http://www.getline.subnet.dk/fejl.bmp er der en rød pil og det betyder at denne hvid/grå farve ikke kommer med på denne side http://www.getline.subnet.dk er der nogen der ved hvorfor den hvid/grå farve ikke kommer med?