Avatar billede lindsten Nybegynder
13. maj 2002 - 15:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan overføres et javascript Array til ASP-Side

Jeg har et dobbelt javascript array der hedder 'UndSpør', som jeg ønsker at kunne Requeste fra min ASP-side. f.eks. via Request.Form("??"); Jeg ved aldrig på forhånd hvorlangt arrayet er.
Avatar billede delwin Nybegynder
13. maj 2002 - 15:44 #1
hvis vi siger at dit js array hedder jsArray, kan du skrive

<script language="Javascript">
<!--
location.href="next.asp?undspoer="+jsArray.toString();
// -->
</script>

det giver dig en url i stil med "next.asp?undspoer=value1,value2,value3,osv,osv,osv"

du kan så hente den med Request.QueryString("undspoer").. du skal så selv splitte det ud.. de forskellige værdier er adskilt af kommaer..
Avatar billede lindsten Nybegynder
13. maj 2002 - 16:24 #2
Hvordan splitter jeg en sådan streng, jeg skal have væriderne indlæst i et
array.
Lige nu har jeg indføjet
onclick="location.href="next.asp?undspoer="+jsArray.toString();"
og på min ASP side
scriptArray = Request.QueryString("undspoer");
men herfra mangler jeg hjælp, jeg har ikke tidligere fået overført værdier på den måde.
Avatar billede lindsten Nybegynder
13. maj 2002 - 16:25 #3
Undskyl det var ikke min mening at afvise dit svar, jeg ville udføre ovenstående kommentar om mere hjælp.
Avatar billede lindsten Nybegynder
13. maj 2002 - 16:29 #4
Er der evt. mulighed for at indsætte javascript arrayet i en ASP Session
Avatar billede delwin Nybegynder
13. maj 2002 - 16:38 #5
du splitter det ved at sige følgende på din asp side..

undspoer = scriptArray.split(",")

så har du et ASP array med informationerne..
Avatar billede lindsten Nybegynder
13. maj 2002 - 18:14 #6
Jeg håber du har et andet forslag. Jeg får nemlig følgende fejlmeddelse når ASP-scriptet afvikles:
Object doesn't support this property or method
/onu.asp, line 340 (undspoer = scriptArray.split(",");)

Uden at vide noget om metoden split(","), så tror jeg det er en ren javascript funktion på objektet Array. Kan det passe. Håber du har et andet
forslag.
Avatar billede lindsten Nybegynder
15. maj 2002 - 10:45 #7
Har selv fundet svaret se det på
http://www.eksperten.dk/spm/210853