Avatar billede horsmark Nybegynder
13. maj 2002 - 13:30 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Knapborderfocus: Hvad hedder det ?

Jeg har en submitknap der har en tyk border omkring dvs. hvis der trykkes [return] submitter den selvom den ikke er i focus.

Hvordan sætter jeg en submitknap til IKKE at kunne submitte ved tryk på enter. (dvs. document.all + et-eller-andet som modvirker at en knap er forudbestemt til at submitte ved tryk på enter)

Håber ikke dette lyder for kryptiskt

<mvh>Onkel HorsMark</mvh>
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
13. maj 2002 - 13:35 #1
laver den til at være en normal knap og skriver lidt javascript.

<input type="button" onClick="this.form.submit();">
Avatar billede rou Nybegynder
13. maj 2002 - 13:37 #2
Dit problem er her at browseren sørger for at submittte, ved tryk på return.
Du kan så forhindre det ved at fange OnKeyDown, på formen, og ved keyCode 13 (Carriage Return) stoppe eventen.
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. maj 2002 - 13:46 #3
En anden mulighed er at lade supmitknappen styre en 'døråbner' og så sørger for der ikke submittes når den dør er lukket.

en onsubmit i <form kommandoen:

<form ... onsubmit="if(!this.subOk)return false; this.subOk=false; return true;">
(hvis dy har en valideringsfunktion returnerer du den ind istedet for true)

din submitknap:
<input type='submit' value='send' onclick="this.form.subOk = true;>

den lokale variabel subOk i form objektet er kun true når der er trykket på knappen. så submit via enter vil blive afvist.

mvh JakobA
Avatar billede horsmark Nybegynder
13. maj 2002 - 15:02 #4
rou & jakoba -> jeps bruger den måde tit :-)
lyhr007 -> utroligt så dum jeg har lov at være... det var SELVFØLGELIGT det *tsktsk*