Avatar billede lindsten Nybegynder
13. maj 2002 - 10:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan overføres et Javascript Array[?][?] til en ASP side

Jeg har et array[?][?] på en side. Dette array opdateres løbende efterhånden som brugeren opretter, tilføjer eller sletter elementer i et <select><option>.
Mit problem er nu at få overført javascript arrayet til en ny ASP-side.
Fra denne nye side skal opslysninger fra javascript arrayet enten indlæses i en database eller i en Session.
Håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede cape Nybegynder
13. maj 2002 - 10:49 #1
du kan jo putte det i en session som du selv siger !

Session("Arrayting") = array
Avatar billede rou Nybegynder
13. maj 2002 - 10:55 #2
Det kan du ikke Lindsten.

Det du kan istedet, er eventuelt via Javascript at oprette hidden felter i en form, som indeholder værdierne i dit array, og så submitte formen.

I modtager siden (asp) vil du så kunne fange dette, og behandle data efter behov.

Cape> han er client-side, altså er der ikke noget som hedder en session.
Sessions ligger på server-side.
Avatar billede lindsten Nybegynder
13. maj 2002 - 14:36 #3
rou - hvordan gør jeg begge dele.
For det første hvordan skrives hidden-delen. Jeg går ud fra at det der skal overføres i hidden er det der placeres i value, mit array hedder UndSpør.
<input type="hidden" name="spgArray" value="???UndSpør">
For det andet - skal jeg f.eks. skrive
nytArray = Request.Form("spgArray");
på ASP-siden for at kunne arbejde videre med Arrayet.
Avatar billede lindsten Nybegynder
15. maj 2002 - 10:49 #4
Giver ingen point har selv fundet et svar - se det på
http://www.eksperten.dk/spm/210853