Avatar billede signe2183 Nybegynder
13. maj 2002 - 01:00 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Logo til quilt-firma

Hejsa

Jeg skal bruge et logo til en butik som sælger patchwork-stoffer over internettet. Vi sælger fortrinsvis til kvinder mellem 30 og 60 år. Jeg er ikke selv så god til at lave grafik, så jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig ??
Navnet på firmaet er Quilters Dream

Håber I har en masse spændende forslag :o)
Avatar billede werd Nybegynder
13. maj 2002 - 01:11 #1
hey... var det ikke dig der ville have baggrunden fra min side til en ørn eller noget??
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. maj 2002 - 01:34 #2
Når i nu tjener penge på det, kan i jo få lavet det ved et prof. webdesign firma. Du ville jo heller ikke syntes om at folk lavede et firma der sælger patchwork-stoffer for point vel ?
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 02:06 #3
hvad med den her? =)

http://www.placebotv.com/eksperten/quilters_dream.gif

jeg prøver at lave en lidt mindre udgave i morgen - jeg skal i seng nu ;)

/foxwell
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
13. maj 2002 - 05:12 #4
Jeg synes at når nu michael-k starter med at komme med en sådan kommentar burde alle lade være med at svare på spørgsmålet...SKRUEBRÆKKER!
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 08:04 #5
Ej, nu må I altså holde. Det her spm. har jeg ikke noget i mod.
Signe2183>
Hvad størrelse skal det være?
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 08:38 #6
http://www.norrea-bordtennis.dk/quilterstb.jpg
http://www.norrea-bordtennis.dk/quilters2tb.jpg
- skal de være alá det, eller skal det mere være som det foxwell har lavet?
Avatar billede signe2183 Nybegynder
13. maj 2002 - 09:51 #7
werd> nej det var det vist ikke

michael-k > jeg kunne se at der var mange andre i denher katogori der fik lavet logoer og ligenende ting (også andre små firmaer), så jeg troede faktisk at det var katagorien var beregnet til. Hvis jeg tager fejl må du meget gerne oplyse mig om dette
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
13. maj 2002 - 09:54 #8
Jeg syntes nu stadig vi bør kigge lidt på det enkelte individ

Her er tale om et lille firma der måske endnu ikke har en omsætning eller i vert fald en meget minimal.

Derfor syntes jeg ikke der er noget ivejen med at hjælpe her

Havde det været et logo til Eks. WM-Data så var der grund til at råbe op

Rehler er til for at blive overholdt, ja men også til for at man kan modificere dem

MC
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 10:13 #9
vidste ikke lige at der var en sådan regel - må hellere lige læse dem igennem igen ;)

men jeg må give MC ret, regler skal også kunne modificeres...

og hvis jeg nu er tilfreds med at få 200 points for et logo som har taget 5 minutter, så er der vel ikke noget i vejen med det, vel?
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 10:38 #10
freefreelancer > "Wrong shirt, Bitch!"
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
13. maj 2002 - 10:43 #11
Jeg hiver min kommentar tilbage med en undskyldning ;)
Burde nok have læst nærmere...jeg havde ikke forstået at der var tale om et så lille firma....!
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 10:50 #12
kolzie > jeg skal ikke sige at jeg ved det med sikkerhed, men du skulle måske ta' og overveje målgruppen en ekstra gang: "Vi sælger fortrinsvis til kvinder mellem 30 og 60 år"...  ;)

signe > det er godt at se at du deltager i diskussionen, men det ville også være rart hvis du ville kommentere de forslag du har fået - kolzie og jeg har trods alt brugt tid på din opgave......
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 10:51 #13
freefreelancer > np, ;)
Avatar billede pspskolen Nybegynder
13. maj 2002 - 10:53 #14
Kommer med et forslag senere
/Alice
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 11:03 #15
her en lidt mindre udgave af tidligere forslag - er ikke helt sikker på at jeg kan li' den, men prøv selv at se...

http://www.placebotv.com/eksperten/quilters_dream_small.gif

/foxwell
Avatar billede signe2183 Nybegynder
13. maj 2002 - 11:19 #16
foxwell >  det er noget i den retning jeg er  ude efter, jeg kunne bare godt tænke mig at der var lidt mere "patchwork" i det. Jeg tænkte på om man kune lægge et halvgennemsigtigt lag med firkanter indover eller noget i den stil ?!  Målgruppen er god nok - mange er meget ivrige efter at købe på internettet

kolzie > det er ikke rigtig den stil logo´er jeg søger  - desværre
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 11:51 #17
signe > det jeg mente med målgruppen var bare det samme som du lige har sagt til kolzie... =) ikke at der er noget galt med den, det er også mit indtryk at lige præcist den er meget købestærk.

jeg prøver at få lidt mer "patchwork" ind over...

brb / foxwell
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 11:51 #18
ps.: hvad med størrelsen...?
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. maj 2002 - 12:25 #19
For helvede da!! Disse diskussioner er fandme til at knække sig over! Hvis NanoQ og alle de andre idioter, bare kunne holde deres kæft med alt der : "Dette strider mod ekspertens regler. Hvis det er til kommercielt brug, er det IKKE egnet på E." <---- Jamen, hvorfor spørger jeg så!? Hvorfor er det ikke egnet på E.? Hvorfor er det forkert at få pengegaver for et stykke arbejde? Hvorfor??? Er det fordi I har ondt i røven over, at vi tjener en lille skilling?

Nå, men jeg må nu give diverse brokhoveder ret. Hvis du tjener penge på det, kan du godt smide en skilling i det arbejdet vi udfører.

-Radiohead
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 12:30 #20
hvad med denne her? den siger i hvert fald mere *patchwork* end de tidligere...

http://www.placebotv.com/eksperten/quilters_dream_new.gif

/foxwell
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 12:38 #21
radiohead > du spammer jo stakkelse signe's spg.! Det er da mindst (ok, kun næsten) lige så irriterende som de andre's rektale smerter... det er da rigtigt nok, at hvis man vil have lavet noget til et firma, så *burde* man gå til sharksforum i stedet. Det er jo ikke fordi at E ikke vil have at vi får penge når de ikke gør, men fordi det underminerer "branchen" når folk sidder og laver ting gratis. Sharksforum er lavet *for os*, så vi kan tjene en skilling på vores ekspertise, og ikke kun få points for slid og slæb. Klart, måske skulle sharksforum sænke deres procentdel en smule, for det virker ikke som om at "hajerne" flokkes i noget der bare minder om nærheden af deres site... selvom årsagen nok hovedsageligt skyldes røvhuller (som mig) som gider at lave et logo for tal på en skærm... ;)
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. maj 2002 - 12:39 #22
*unskul* :-O
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 12:41 #23
np ;)
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 15:32 #24
LOL du har ret, havde ikke set på det med målgruppen...
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. maj 2002 - 15:37 #25
Syntes det er meget fedt at sådan nogle rævhuller som mig skal komme med mine stupid kommentare hver gang et firma skal have lavet et logo eller et design. Det er fandme for dårligt.

Tag jer nu sammen. Hvis dettte site var for tømmersvende, hvor man så kunne få lavet et hus for point, ville det jo ikke holde i længden.
Nu er det et site for webdesigner bla.  som kan øve sig ved at lave logoer og design til andre. For mig er det sku fint nok hvis man gider det.
Men der hvor jeg hidser mig op og ikke fatter manges holdning er når et firma skal have lavet et logo/Design, er der mange der syntes det er helt fint.
Gu er det ej. Hvad tror i vi har alle de webbureauer til her i landet, lad os tage eksemplet fra tidligere, hvis det nu var et tømmer der kunne gå herind og lave et hus for point, ville alle syntes det var forkert på nær ham der fik lavet huset.  Så har man et firma og man vil have lavet et logo så går man over på shark eller får lavet det hos et prof. webfirma. Længere er den og man behøver ikke studentereksamen eller universitetsuddannelse for at fatte det, det tror jeg alle kan fatter, at alle ikke vil fatte det er så noget andet.
Meeeen det er jo bare et lille firma der skal have lavet et logo.  God damnit tag jer nu sammen, og hvad så hvor går grænsen, skal firmaerne så ligge årsregnskaber ud så vi kan se hvad de tjener for at finde ud af om det hører hjemme her på eksperten eller shark. Nej vel.

Det var bare det, det skulle være nemt at forstå, men ved godt at langt fra alle kan.

/Michael Knudsen
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. maj 2002 - 15:38 #26
rævhuller  haha :)  ø
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 16:17 #27
*fnis* :P

...så du mener at...? alle firmalogoer skal droppes? tja, hvis vi kan lave en aftale om at opgaverne så begynder at dukke op på skarksforum, så for min skyld ingen alarm... vi skal bare have formidlet til alle erhvervskunder at de skal gå derhen i stedet, og at de ikke nødvendigvis skal hoste op med de store summer bare af den grund. Jeg havde med glæde lavet de her logoer for en hund eller 2... men nu har jeg selvfølgelig allerede lavet dem gratis, så... ;)

/foxwell
Avatar billede signe2183 Nybegynder
13. maj 2002 - 16:27 #28
tjaaa jeg kan ikke følge med længere.....    Jeg acceptere svaret fra foxwell og næste gang bruger jeg sharks forum, så er alle vist glade ....
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. maj 2002 - 16:33 #29
hvis du vil lave et logo for en hund eller 2  siger jo så bare mere om dig end firmaet der skal have lavet det.
Når de får det færdige produkt, har de reddet den fede vits til julefrokosten  og du kan sidde og vifte med dine 100 kr og tænke  Nej hvor er jeg da heldig, tænk at jeg kunne måske få 10-20 flere sedler for samme arbejde.
Tror bare du skal ændre din holdning, eller måske den bliver det når folkeskolen er over og du skal ud i den virkelige verden :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. maj 2002 - 16:35 #30
signe  Jeg er da glad, tror også folk der arbejder prof. med webdesign er glade, så kan det jo være du bliver deres næste kunde :)
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 17:15 #31
signe > du siger bare til hvis du hellere vil have noget andet, men på forhånd tak for points... =)

michael > 200 kroner for 10 minutters arbejde... timeløn = kr. 1200. Så har jeg vist alligevel hørt efter i folkeskolen... [*host*idiot!]. Som jeg sagde tidligere til freefreelancer, "Wrong shirt, Bitch!"... tænk at du tør snakke om folk der griner ad folk med det latterlige barnlige pis du fyrer af.

/foxwell
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. maj 2002 - 17:47 #32
foxwell  jaja whatever  hvis du bruger 10 minutter på et logo ville jeg sku ikke engang have det :)
Men okay håber da du bliver kloger og dine udtagelser bliver mere moden en dag, ind til da, bare hold dig langt væk fra mig og de spørgsmål jeg befinder mig i.
Hvis du ikke kan argumentere bedre end at kalde folk idioter og den slags syntes jeg du skal smutte her fra, og vent med at bruge dine gode argumenter til du kommer i skole i morgen.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
13. maj 2002 - 18:03 #33
Det er sgu da imponerende sådan som folk kan ødelægge diverse spørgsmål, i denne katagorie. Tror squ ikke der er mange der spørger efter hvad scriptet er til når man spørger efter disse!!!
De folk der rent faktisk bruger noget tid netop her, er her vel egentligt fordi de kan lide at 'lege' med diverse designs, logo´er etc...
Hvis I er så helvedes skrappe til designs, hvorfor så 'spilde' tiden her?
Men hurra - lad os da lave denne katagorie til stedet hvor vi laver bannere til 10-12 årige der smadder gerne vil have et billede af en pony.

Vi kender godt jeres holdninger omkring småfirmaer der søger et lille stykke grafik - og hvis I ikke vil lave det ...FINT
Men derfor behøver I jo ikke spamme spørgsmålene, og ødelægge det for de personer der rent faktisk syntes det er sjovt, og ikke er så dælens penge/points fikserede

Undskyld at jeg også lige lavede lidt spam <signe2183

/0ffline
Avatar billede 0ffline Nybegynder
13. maj 2002 - 18:05 #34
katagorie=kategori
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. maj 2002 - 18:17 #35
Offline  enlig mit mål at ødelægge dette spørgsmål.
Det var godt nok ikke meningen at jeg skulle have en diskution med foxwell men det blev det så til :)

Men mit mål fik jeg trumfet igennem.
1. At få signe til at vælge noget andet end eksperten næste gang hun skulle have lavet et logo til sit firma.
2. At få andre til at se det måske er forkert at firmaer kan få lavet gratis ting på eksperten.  Tror nu ikke det mål er nået men håber da bare en enkel kan se det ;)

At jeg så har ødelagt det ved at lave flere indlæg end det første er jeg ked af men er sådan en person at jeg vil gerne argumentere imod når folk angriber mine indlæg :)
At det så måtte komme lidt ned på 7 klasses niveau er jeg lidt ked af men sådan er det når der nu er så mange på eksperten med hver sin mening :)
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 20:16 #36
Hey... Hvad er der galt med 7.klasses niveau?? DOH!
Nå, til min holdning omkring sagen:

Hvis nu firmaer gerne vil have et flot logo, og søger hjælp til det inde på eksperten, hvad er der galt i det, hvis nu firmaet ikke ønsker at give penge væk på det. Som 0ffline også er inde på, vi er nogle der er med for at lære og for at have det sjovt med at lave logo'er - hvorfor ødelægge det?
Mange af de logo'er jeg har forsøgt mig med (og flere af dem accepterede) har været til firma'er og jeg synes at jeg allede har lært en hel masse på bare en måned. Eksperten er vel både til for at få hjælp og for at lære - eller har jeg misforstået noget der?
Jeg synes igen som så mange andre, at det er træls når der kommer nogen med et møgfald om reglerne på eksperten o.s.v - jeg synes slet ikke der var disse problemer, kun i en meget lille grad i hvert fald, før der kom co-admins til. Nu aner jeg godt nok ikke om du - Michael-k - er admin, men du er en af de alt for strikse...
En anden ting jeg også har noget i mod er de helt ekstremt "point-liderlige" her kan jeg meget bedre lide fx. backsides holdning. Og at han så bliver beskyldt for at han gør det blot for at opnå respekt hos andre, er simpelthen utilgiveligt (kan ikke huske hvem det var).
Det var lige en kort kommentar fra en 7. klasses dreng :o)
Hvis det bliver ved på denne måde, med at folk simpelthen går i den grad
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 20:17 #37
ups, trykkede for tidligt. Min sidste kommentar var
"Hvis det bliver ved på denne mpde, med at folk simpelthen går i den grad op i regler, tror jeg ikke blot jeg, men også en masse andre som fx. nu olebole smutter - at han så smuttede af en helt anden årsag er så en helt anden sag"

Det var vist det :D
Avatar billede foxwell Nybegynder
13. maj 2002 - 20:23 #38
michael-k > min far kan smadre din far... :P
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 20:25 #39
foxwell>
Huh?
Avatar billede foxwell Nybegynder
14. maj 2002 - 15:23 #40
signe > hvis du accepterer mit svar, kan jeg så ikke få points? =)

/foxwell