Avatar billede sway Nybegynder
12. maj 2002 - 20:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg

hejsa hvordan fjerner jeg overflødige rubrikker på en bestillings liste... jeg har ca. 20 forms hvor den sender resultatet til en mail men de steder der ikke er intastet noget skriver den fx.

Kniv Nr:
Antal:

hvordan får jeg det fjernet så der i mailen kun kommer noget ved de felter der er udfyldte

på forhånd tak
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. maj 2002 - 20:54 #1
du kan tjekke om der er skrevt nogt i et form felt og så kun skrive til mailen hvis der er noget.

if request.form("knivNr") <> "" then
  mailBody = mailBody & "Kniv Nr: " & request.form("knivNr") & vbCrLf
  mailBody = mailBody & "Antal: " & request.form("AntalknivNr") & vbCrLf
end if

Ligeledes for de andre du har..
Avatar billede goose Nybegynder
12. maj 2002 - 20:55 #2
Jeg bruger følgende til at løbe formularfelter igennem:

for each item in Request.Form
tekst="" & item
if request.form(tekst) = "" then
else
mailertekst = mailertekst & item &": " & request.form(tekst) & VbCrlf
end if
next

/Goose

Avatar billede sway Nybegynder
12. maj 2002 - 20:57 #3
hmm jeg er ikke vildt god til det med ASP
så hvis du kunne give mig et eksempel på hvordan det skal se ud... her er selve scriptet:

strBody = strBody & "Navn: " & strNavn & Chr(13)
strBody = strBody & "Email: " & strEmail & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Reference: " & Chr(13)
strBody = strBody & strReference & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Kunde Nr: " & Chr(13)
strBody = strBody & strKunde_nr & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Vores Ordre Nr: " & Chr(13)
strBody = strBody & strVO_nr & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Form Nr: " & Chr(13)
strBody = strBody & strForm_nr & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr1 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strKstk1 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr2 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strKstk2 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr3 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strKstk3 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr4 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strKstk4 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr5 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strKstk5 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr6 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strKstk6 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr7 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strKstk7 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr8 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strKstk8 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr9 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strKstk9 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr10 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strKstk10 & Chr(13) & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Buk Nr: " & strBuk_nr1 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strBstk1 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Buk Nr: " & strBuk_nr2 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strBstk2 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Buk Nr: " & strBuk_nr3 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strBstk3 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Buk Nr: " & strBuk_nr4 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strBstk4 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Buk Nr: " & strBuk_nr5 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strBstk5 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Buk Nr: " & strBuk_nr6 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strBstk6 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Buk Nr: " & strBuk_nr7 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strBstk7 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Buk Nr: " & strBuk_nr8 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strBstk8 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Buk Nr: " & strBuk_nr9 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strBstk9 & Chr(13) & Chr(13)
strBody = strBody & "Buk Nr: " & strBuk_nr10 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strBstk10 & Chr(13) & Chr(13) & Chr(13)
Avatar billede kimiwan Nybegynder
12. maj 2002 - 20:57 #4
Det skal du gøre i opbygningen af din email streng.

Hvor variablen knivnr indeholder værdien af knivnr, brug...

if len(knivnr)>0 then

...til at tjekke om knivnr indeholder data.  Hvis den gør, skal du føje...

"Kniv Nr: " & knivnr

...til den streng, der skal udgøre emailbody'en.  F.eks:

if len(knivnr)>0 then EmailTxt = EmailTxt & "Kniv Nr: " & knivnr
Avatar billede kimiwan Nybegynder
12. maj 2002 - 20:58 #5
if len(strKniv_nr1)>0 then strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr1 & chr(10)&Chr(13)

Du skal huske at bruge chr(10)&chr(13) - chr(13) er ikke altid nok.
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. maj 2002 - 20:59 #6
Eks:

if strKniv_nr1 <> "" then
  strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr1 & Chr(13)
  strBody = strBody & "Antal: " & strKstk1 & Chr(13) & Chr(13)
end if
Avatar billede sway Nybegynder
12. maj 2002 - 21:13 #7
hmm jeg får denne mail tilbage:

Tak Michael for din ordre
- Vi har modtaget følgende kontaktoplysninger:

Navn: Michael
Email: zelots@sol.dk

Reference:

Kunde Nr:

Vores Ordre Nr:

Form Nr:

Kniv Nr:
Antal: 64

Kniv Nr:
Antal:

Kniv Nr:
Antal:

og den fjerner ikke den første Kniv Nr:
som den skal eftersom den ikke er udfyldt på hjemmesiden...
nogen der kan hjælpe
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. maj 2002 - 21:16 #8
prøv at vis lidt af koden efte retelsen. Helst der hvor det går galt.
Avatar billede sway Nybegynder
12. maj 2002 - 21:18 #9
strBody = strBody & "Form Nr: " & Chr(13)
strBody = strBody & strForm_nr & Chr(13) & Chr(13)
if strKniv_nr1 <> "" then
strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr1 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strKstk1 & Chr(13) & Chr(13)
end if
strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr2 & Chr(13)
strBody = strBody & "Antal: " & strKstk2 & Chr(13) & Chr(13)
Avatar billede sway Nybegynder
12. maj 2002 - 21:19 #10
det er fra if til end if den går galt
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. maj 2002 - 21:21 #11
Du skal hvade det med for alle kniv nummere:

if strKniv_nr1 <> "" then
  strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr1 & Chr(13)
  strBody = strBody & "Antal: " & strKstk1 & Chr(13) & Chr(13)
end if
if strKniv_nr2 <> "" then
  strBody = strBody & "Kniv Nr: " & strKniv_nr2 & Chr(13)
  strBody = strBody & "Antal: " & strKstk2 & Chr(13) & Chr(13)
end if
Avatar billede sway Nybegynder
12. maj 2002 - 21:35 #12
takker mange gange for hjælpen...