Avatar billede horseshit Nybegynder
12. maj 2002 - 20:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

webinterface til bind

heysa nogen der har et link til et sted hvor jeg evt. kan finde et gratis webinterface til bind (DNS serveren)
da jeg meget gerne vil ha så mine brugere kan oprette subdomains etc. selv?
Avatar billede sv Nybegynder
12. maj 2002 - 20:52 #1
webmin kan...den er bare ikke særlig god til det :)
Avatar billede horseshit Nybegynder
12. maj 2002 - 20:57 #2
kender godt webmin, problemet med webmin er at det er meget svært at restricted... f.eks. jeg kører en IKKE kommerciel DNS server for nogle kammerater, dvs. 3 forskellige domains for 3 forskellige personer, problemet er at få lavet sådan at de kun kan redigere deres eget domain
Avatar billede sv Nybegynder
12. maj 2002 - 21:03 #3
det kan man vist også med webmin...jeg har da prøvet at bruge webmin på http://ns01.dk hvor jeg kun kunne få adgang til mit eget domæne.
Avatar billede horseshit Nybegynder
12. maj 2002 - 21:08 #4
i så fald har jeg ingen idé om overhovedet hvordan
Avatar billede tahoo Nybegynder
16. maj 2002 - 15:35 #5
dine bruger kan da bruge et script til at lave subdomains, bare lav wildcard dns på dine domæner. Så behøver de ikke at lave om i dns for at lave et subdomain
Avatar billede horseshit Nybegynder
16. maj 2002 - 21:26 #6
problemet kommer så når de vil rette nogle sub's mod andre ip'er...
Avatar billede signout Nybegynder
28. maj 2002 - 16:38 #7
brug webmin.
Tilføj en bruger. Giv ham KUN rettighed til DNS. DNS server administrationen kan du vælge hvilket eller hvilke domains han skal have rettigheder til.
Og vupti - så virker det.
Avatar billede horseshit Nybegynder
16. august 2002 - 13:53 #8
det er sku vist blevet lukketid fandt ikke noget brugbart svar her