Avatar billede inkognito1 Nybegynder
15. juli 2000 - 06:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

2 popvinduer på samme side !!!

hej jeg har et popvindue der ser sådan ud :O)
-------------------------------
<script language="JavaScript">
function openWindow(url, w, h) {

var myX = ""
var myY = ""

myX = screen.width-900;

myY = screen.height-900;

    var strParam = "width=" + w + ",height=" + h + ",left=" + myX + ",top=" + myY;

popup = window.open(url,'remote',strParam);
}
</script>
-------------------------------------
<a href="java script:openWindow('gateway.htm')"> osv...
-------------------------------------

Hvordan kan jeg lave sådan jeg kan lukke endnu et popup vindue op, ved siden af eller oveni om man vil ???
Avatar billede justincase Nybegynder
15. juli 2000 - 10:30 #1
<script language="JavaScript">
function openWindow(url, url2, w, h) {

var myX = ""
var myY = ""

myX = screen.width-900;

myY = screen.height-900;

    var strParam = "width=" + w + ",height=" + h + ",left=" + myX + ",top=" + myY;

popup = window.open(url,'remote',strParam);
popup2 = window.open(url2,'remote',strParam);

}
</script>
-------------------------------------
<a href="java script:openWindow('gateway.htm','gateway2.htm')"> osv...
-------------------------------------

:)

JustinCase

Avatar billede inkognito1 Nybegynder
15. juli 2000 - 19:46 #2
det skal være sådan at der to popupvinduer åben ved siden af hinanden !!!

den der lukker da stadig op i samme vindue !!
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
15. juli 2000 - 19:49 #3
Alså de skal ikke lukke op samtidig !!
Avatar billede ljwebdk Nybegynder
16. juli 2000 - 18:16 #4
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
    function openWin( windowURL, windowName, windowFeatures ) {
        return window.open( windowURL, windowName, windowFeatures ) ;
    }
// -->
</SCRIPT>

<A HREF="java script: newWindowA = openWin('url1.html', 'openWindowA', 'width=640,height=480,toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menuBar=0,scrollBars=0,resizable=0' ); newWindowA.focus()">LINK A</A>
<A HREF="java script: newWindowB = openWin('url1.html', 'openWindowB', 'width=640,height=480,toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menuBar=0,scrollBars=0,resizable=0' ); newWindowB.focus()">LINK B</A>

Prøv det.

Grundet mit udestående med admin ønsker jeg ikke points for dette svar !
Avatar billede ljwebdk Nybegynder
16. juli 2000 - 18:18 #5
eksemplet åbner et popup vindue... Du kan have begge vinduer åbne på samme tid - jeg går ud fra at det var det du mente
Avatar billede justincase Nybegynder
16. juli 2000 - 23:42 #6
Det tror jeg også. Og at de skal sættes ved siden af hinanden.

Hvad jeg skrev :
popup = window.open(url,'remote',strParam);
popup2 = window.open(url2,'remote',strParam);

har den fejl at den gi'r begge vinduer samme navn.
popup = window.open(url,'remote',strParam);
popup2 = window.open(url2,'remote2',strParam);

Vil åbne to forskellige.

ljweb (jeg vil regne med at det bliver dit brugernavn igen ) har ret i sin måde at håndtere det på. Altså en funktion.

I +4 browsere kan du tilmed sætte top og left i vinduets proporties :
openWin('url1.html', 'openWindowB', 'width=640,height=480,top=0,left=0')

du kan beregne vinuernes position med screen.width.

Har du brug for et script til det ? Eller er det nok info ?

:)

JustinCase

>>ljweb. Jeg ved ikke om du besvarer spm, eller kun kommenterer lige i øjeblikket.
Du får dit alias tilbage, det er der ingen tvivl om. Admin skal bare lige se indlægget. Hvis du har valgt ikke at svare indtil da... Gør det alligevel. Jeg tvivler på at der er nogen brugere herinde der får ondt i røven af at du overfører point bagefter.  ..JustinCase..
Avatar billede ljwebdk Nybegynder
17. juli 2000 - 00:08 #7
justincase >> jeg har allerede påkaldt mig de onde ånders opmærksomhed ;D

Men en reference til her går nok ;D
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. juli 2000 - 08:42 #8
ikognito >> kunne du bruge svaret ?!?
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
17. juli 2000 - 19:32 #9
ljweb: ser ud til at fungere ...

men jeg har kombineret det med flash

der ser det ikke ud til at den vil overføre alle kommandoerne...

Kunne man lave sådan alt info om størelse osv står i..

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

</SCRIPT>