Avatar billede shaggy Nybegynder
12. maj 2002 - 19:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Reset

Jeg sidder lige og laver verdens lammeste program i dos. Er der ikke nogen der kender en måde hvorpå man kan "genstarte" sit program, altså således at den begynder forfra?

//shaggy
Avatar billede shaggy Nybegynder
12. maj 2002 - 19:33 #1
// Copyright (c) 2002 Lars Bo Andersen [muttley@why2k.org]. All rights reserved
// Eksamensprojekt i Programmering C - Vejle Tekniske Gymnasium

public class Regnskab
{
        public static void main(String[] args)
        {
        System.out.println("+-------------------------------------------+");
        System.out.println("| Velkommen til SmartLøn for Fiktivitus A/S |");
        System.out.println("+-------------------------------------------+ \n");
        System.out.println("Indtast venligst den ansattes data \n");

        double time;
        double nat;
        double lordag;
        double sondag;
        ConsoleReader input = new ConsoleReader(System.in);
        System.out.println("Enheder Alm. Timeloen");
        time = input.readDouble();
        System.out.println("Enheder Nat Betaling");
        nat = input.readDouble();
        System.out.println("Enheder Loerdags Betaling");
        lordag = input.readDouble();
        System.out.println("Enheder Soendags Betaling");
        sondag = input.readDouble();

        double timetotal = time * 90;
        double nattotal = nat * 35;
        double lordagtotal = lordag * 20;
        double sondagtotal = sondag * 30;

        double subtotal = timetotal + nattotal + lordagtotal + sondagtotal;

        System.out.println("Brutto Loen = " +subtotal);
        System.out.println("Skal der beregnes skat? Ja/Nej \n");
        String skat = input.readLine();

        if (skat.equals("ja"))

                  {
                  int atp = 2684/12;
                  double atpsub = subtotal - atp;
                  System.out.println("ATP substitueres: "+subtotal +" - " +atp+ " = " +atpsub);

                  double am = atpsub * 0.08;
                  double amsub = atpsub - am;
                  System.out.println("AM (8%) substitueres: "+atpsub +" - " +am+ " = " +amsub);

                  double askat = amsub * 0.39;
                  double askatsub = amsub - askat;
                  System.out.println("ASkat (39%) substitueres: "+amsub +" - " +askat+ " = " +askatsub);
                  System.out.println("Netto Loen = " +askatsub);
                  }
        else

        System.out.println("Skal der beregnes Feriepenge? Ja/Nej \n");
        String fp = input.readLine();

        if (fp.equals("ja"))

                  {
                  double ferie = subtotal * 0.125;
                  System.out.println("Feriepenge = " +ferie);
                  }

        else

                  {
                  Her skal man så kunne starte forfra

                  }
Avatar billede lbhansen Nybegynder
12. maj 2002 - 20:01 #2
du kan med fordel splitte din kode ind i flere metoder istedet for at lave alt i main(), så kan du høre brugerne om man vil starte forfra, og bare kalde den første metode igen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. maj 2002 - 20:01 #3
smæk en while løkke rundt om
Avatar billede shaggy Nybegynder
12. maj 2002 - 20:20 #4
lbhansen> Hvordan kalder jeg main? skriver jeg bare

{
main();
}
Avatar billede lbhansen Nybegynder
12. maj 2002 - 20:26 #5
siden du ikke modtager nogle argumenter, kan du sådan set bare kalde main(null), det er ikke køn kode, men det vil virke
Avatar billede shaggy Nybegynder
12. maj 2002 - 20:41 #6
lghansen> Jeg er nybegynder i java, hvordan ville du opdele min kode i metoder? vi kan godt snakke flere point hvis det skulle være :-)
Avatar billede lbhansen Nybegynder
12. maj 2002 - 20:55 #7
hvis det bare er et hygge projekt, så er der ikke den store grund til at lave den forkromede løsning, du kan bare smække det sammen som du ønsker, men umiddelbart vil jeg da sige at der godt kunne være grund til at lave et MedarbInfo objekt til at holde styr på timerne på en medarbejder, så kan du i dine metoder behandle de infor på medarbejderen.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
12. maj 2002 - 21:01 #8
så kan du lave små sigende metoder fx beregnSkat(MedarbInfo) eller begeregnFerie(MedarbInfo) etc.
Avatar billede shaggy Nybegynder
12. maj 2002 - 21:06 #9
jeg leger lige lidt med det, opret lige et svar for, at få point.
main(null) bruger jeg
Avatar billede lbhansen Nybegynder
12. maj 2002 - 21:14 #10
svar;)