Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 00:58 Der er 63 kommentarer og
1 løsning

form til email script asp

Jeg ville være glad hvis der var nogen der gad lave mig et asp-script-noget der kan sende oplysninger fra en formular videre til en email. Min webside er hosted på Dansk Data Kommunikation web.ddk.dk eller www.ddk.dk (deres hjemmeside). Jeg har absolut ingen erfaring med asp eller frontpage server extensions. Det eneste jeg kan finde ud af er HTML så forvent ikke for meget...

Det var meningen at jeg ville give nogle flere point men det kan vist ikke lade sig gøre :o)

Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:00 #1
Formularen kan blot indeholde et par tekstfelter som brugeren kan skrive i og sende videre til mig
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:01 #2
du kan godt give flere points, men du skal først have svaret og fået accepteret svaret i et andet spørgsmål.

desuden er eksperten.dk ikke til færdige løsninger, det er til for at hjælpe, så hvis du ønsker at få noget som er færdigt uden "forvente for meget..." skal du bare kontakte et webfirma som sikkert vil lave en sådan løsning for dig - men nok ikke helt gratis.

/LP
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:04 #3
Nu skal du høre her LP. Jeg har rodet med frontpage server extensions hele min dag for at få lortet til at virke. Nu spørger jeg pænt om der er nogen der ved hvordan man kan bruge ASP til at lave et lignende form til mail script. Hjalp det?
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:06 #4
ok, så lad mig da komme med en lille løsning, man kunne jo håbe du fik lidt forståelse og derefter begyndte at rode mere med det selv :-)
er nok lidt gnaven fordi jeg burde gå i seng, men venter du lige 10 min?
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:08 #5
ja da!
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:08 #6
Tænk på 1111 point så bliver du måske glad
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:09 #7
ok....jeg skal bruge navnet på mailserveren.....fx noget med mail.domain.dk eller smtp.domain.dk eller lign. du skal være sikker på at det er den rigtige.....er der jmail på serveren og kan du uploade med ftp?

har du icq?
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:10 #8
wooow........har du sat det så vildt op.....jeg syntes lige der stod 60 point.....??
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:12 #9
dvs. den asp skal sende til?
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:12 #10
Den skal sende til taad@get2net.dk

og der er min smtp-server
smtpserver.get2net.dk
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:13 #11
men siden er hosted på web.ddk.dk
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:13 #12
har du icq?

er der jmail på serveren?
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:14 #13
jeg ved det virkelig ikke, nej jeg har ikke icq
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:14 #14
Hvis der normalt er jmail, så er der det vel også på denne
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:15 #15
Er der ikke en chatstation vi kan bruge?
da
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:19 #16
her er psotserveren:

post1.ddk.dk
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:20 #17
ok, du skal lave 2 sider......og de skal hedder det jeg har skrevet ved sidenavn....

sidenavn - kontakt.asp

  <form method="post" action="kontakt-exe.asp">
  <table BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="2" WIDTH="95%" valign="top">
    <tr>
      <td width="95%" colspan="2"><font face="Tahoma" color="#000000" size="2"><b>KONTAKTFORMULAR</b><br><br>
      </font>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td valign="top"><font face="Tahoma" color="#000000" size="2">Navn:</font></td>
      <td valign="top"><input type="text" name="navn" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td valign="top"><font face="Tahoma" color="#000000" size="2">E-mail:</font></td>
      <td valign="top"><input type="text" name="email" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td valign="top"><font face="Tahoma" color="#000000" size="2">Besked:</font></td>
      <td valign="top"><textarea rows="7" name="besked" cols="24"></textarea></td>
    </tr>
    <tr>
      <td></td>
      <td valign="top">
          <input type="submit" value="Send">
          </td>
    </tr>
  </table>
  </form>

  sidenavn - kontakt-exe.asp

<%
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "smtpserver.get2net.dk" 'skal ændres til den rigtige mailserver
JMail.Sender = Trim(Request.FORM("email"))
JMail.SenderName = Trim(Request.FORM("navn"))
JMail.Subject = "Online henvendelse"
JMail.AddRecipient "taad@get2net.dk"
JMail.Body = "Navn: "&Request("navn")&vbcrlf&"E-Mail: "& Request("email")&vbcrlf&"Besked: "& Request("besked")
JMail.Priority = 3
JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
If JMail.Execute Then
Response.Write "Mailen er sendt til os. Tak for din henvendelse!"
Else
Response.Write "Der opstod en fejl. Mailen er ikke sendt - prøv igen!"
End If
%>

det kan være det ikke virker pga. af dine indstillinger på serveren men skynd dig at teste så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig inden jeg går til køjs......men husk at skrive den fejlmeddelse du får

/LP
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:21 #18
dette er smtpserveren, den rigtige:

mailhub.ddk.dk
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:23 #19
ok ændre den til det rigtige navn i kontakt-exe.asp, skynd dig at teste....
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:23 #20
send evt. en url jeg kan teste på....
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:27 #21
Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /kontakt-exe.asp.
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:28 #22
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:30 #23
hov hov..du kan ikke køre asp på denne server.......det er en unix og det skal være en nt - har du ikke en anden server kan det ikke lade sig gøre i asp
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:31 #24
det vidste jeg sgu ikke fuck....
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:32 #25
kan det lade sig gøre på andre måder?
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:33 #26
hmmm, kender du FormMail har du et bibliotek på serveren der hedder cgi-bin eller lign.?
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:35 #27
det tror jeg ikke kan man checke det?
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:36 #28
hvis du kan komme i ftp på serveren, kan du det?
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:38 #29
sagtens men det mystiske er at jeg slet ikke kan se nogle filer selvom jeg har oploadet en masse.
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:40 #30
Grunden til at jeg ikke bruger frontpage server extensions er i øvrigt at når jeg oploader min side fra frontpage 2000 med UDGIV WEBSTED, kommer der en fejlmeddelelse, den vil simpelthen ikke uploade også lukker frontpage
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:41 #31
Her kan du iøvrigt se de tekniske oplysninger om websiden

http://www.ddk.dk/html/tekniskoplysning.htm
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:42 #32
hmm, du skla finde ud af om du kan bruge formmail - det kan du sikkert, men hvor er formail.pl eller formmail.cgi det er det der er problemet!
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:43 #33
Jeg tror vi bliver nødt til at droppe det. Kender du ikke en eller anden side med et formmail.pl script som man kan bruge gratis?
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:45 #34
jo det var jo det jeg lige brugte lidt tid på at søge efter, men jeg har ikke lige fundet et....hæng på 5 min endnu...
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:47 #35
årh hvor ville det være fedt hvis du kunne løse problemet. Jeg lover dig 1000 point oven i hatten hvis du finder det fucking script og får det til at virke.
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:54 #36
jeg har lige fået en formmail - mail!
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:54 #37
prøv at tjekke din mail og tjekke

http://formmail.to/

du har et brugernavn der hedder tob og samme password.....måske du skulle ændre det sidste :-) ved lejlighed....

du skal blot referere til: http://formmail.to/tob/ hvis en bruger skal sende dig en mail...det virker ret fedt og den kan tilpasses meget :-)
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:55 #38
desuden skal du oprette en side der hedder tak.html som skal ligge sådan http://www.k-nyborg-hansen.dk/tak.html hvor du kan skrive tak for mailen :-)
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:56 #39
endvidere kan hele formen ændres - prøv selv at lege med det - det er ret sjovt :-)
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 01:58 #40
okay, men kan logoet fjernes ?
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 01:59 #41
det nåede jeg ikke at tjekke, det var altså det bedste jeg lige kunne finde :-)
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 02:02 #42
ja okay.... men jeg må finde noget bedre for det går ikke med banner-reklamer og alt muligt lort
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 02:03 #43
kan dette ikke bruges midlertidigt?
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 02:06 #44
nej desværre det er en side til en kunde
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 02:12 #45
Jeg går i seng med mindre du har en løsning
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 02:13 #46
tjek mail....
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 02:15 #47
okay hvad er så det
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 02:17 #48
den virker og når du finder ud af hvor din egen formmail ligger ændrer du bare den igen - det kunne være du fandt den i morgen ik......du har helt sikkert en......

<TABLE WIDTH="100%" BORDER="0">
<form method="post" action="http://tools.subnet.dk/formmail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="taad@get2net.dk"><input type="hidden" name="subject" value="Online kontaktform!!"><input type="hidden" name="redirect" value="http://www.k-nyborg-hansen.dk/tak.html">
<TR>
    <TD><font face="tahoma" size="2" color="000000">Navn:</TD>
    <TD><input name="navn" size=20></TD>
</TR>
<TR>
    <TD><font face="tahoma" size="2" color="000000">Email: (kan udelades)</font></TD>
    <TD><input name="email" size=20></TD>
</TR>
<TR>
    <TD></TD>
</TR>
<TR>
    <TD><font face="tahoma" size="2" color="000000">Besked:</font></TD>
    <TD><textarea name="besked" cols=31 rows=5></textarea></TD>
</TR>
<tr>
<td colspan=2><center><input type="submit" value=" Send ">
<input type="reset" value=" Nulstil "></td></tr>
</form></table>

husk at lave tak.html og lig den i roden.......
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 02:17 #49
det jeg lige pastede skal i en normalt html dokument og du bestemmer selv hvad den skal hedde.....
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 02:19 #50
okay når ja fedt pointene er dine skide godt
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 02:20 #51
TUSIND MILLIONER TAK NU ER JEG GLAD!
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 02:21 #52
det var da godt......nu er jeg under dynen inden du kan tælle til snorke :-)
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 02:22 #53
jeg skal nemlig tidligt op i morgen, jeg tager på ferie i en uge......hyg jer gutter :-)
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 02:24 #54
ENDNU EN GANG TAK FOR HJÆLPEN!!!
Avatar billede lp Nybegynder
15. juli 2000 - 02:24 #55
selvtak :-)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
15. juli 2000 - 15:38 #56
FUCK HVOR ER DU LATTERLIG!!!!!! TOB

Man giver sgu da ikke så mange point for sådan en begynderopgave !! Det ødelægger det for os andre!!
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 15:52 #57
jeg er ligeglad jeg skulle have et svar med det samme
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 15:52 #58
point har jeg sgu nok af
Avatar billede phylox2 Nybegynder
15. juli 2000 - 15:54 #59
Det er ikke dig selv jeg tænker på .... det er os andre ...
Avatar billede tob Nybegynder
15. juli 2000 - 15:58 #60
synd. Du skulle være blevet oppe til 2.30 så havde du måske fået del i pointene
Avatar billede phylox2 Nybegynder
15. juli 2000 - 16:18 #61
Jeg er da ligeglad med de point ...
Avatar billede tob Nybegynder
16. juli 2000 - 03:22 #62
gu er du røv. du vil have point og du kan ikke få nok.
Avatar billede albers Nybegynder
16. juli 2000 - 16:30 #63
Hvad har I gang i ?
Det er da hamrende ligegyldigt med pointen. Det der holder er at man har et sted at stille sine spørgsmål
*CHRIST*
Avatar billede hojben Novice
24. januar 2002 - 02:17 #64
damn jeg håber at de 2 her er slettet for læææænge siden.....