Avatar billede vipdk Nybegynder
12. maj 2002 - 15:26 Der er 4 kommentarer

Udskriv værdier, efter katagori

Hej

Jeg har et problem, jeg har en database, med jokes i, som står med en katagori, og så selve joken, hvordan laver jeg sådan, at fx. katagorien "blondiner" kommer på en side, og katagorien "Kvinder" kommer på en anden side ?, alle jokes ligger i samme satabase

Håber der er en der kan hjælpe mig, for jeg er rinelig newbie, og kan sq ik hitte ud af det :-/

/Vipdk
Avatar billede hotcut Nybegynder
12. maj 2002 - 15:40 #1
SELECT * FROM minejokes ORDER BY katagori, overskrift

Det vil så gøre, at den sørger for at dine jokes kommer ud i alfabetisk orden, og inden i hver katagori, vil dine jokes blive sorteret efter overskriften.

Hvis du vil have det til at virke på et website, skal du lige sige om det er ASP du bruger etc...
Avatar billede lelupe Nybegynder
12. maj 2002 - 19:28 #2
Muligvis vil det være en idè at have et felt i kategoritabellen til den side hvor joken skal fremkomme. :-)

/lelupe
Avatar billede hansk Nybegynder
12. maj 2002 - 20:07 #3
Du skal have en formular med kategorier. Denne formular skal have Kategoritabellen som record-source.
Dernæst skal du have en formular med jokes. Denne formular skal have kategori som filter. Du kan eventuelt bruge form wizard til at lave det praktiske.
Når du så klikker på en kategori, skal der autmatisk åbnes en ny formular med jokes indenfor denne kategori.
12. maj 2002 - 21:13 #4
VIPDK-> du siger ikke noget om, hvad det er, du ønsker? Er det en rapport? Formular? Et website?

Hvis det er en Access-rapport, kan du gøre følgende:
-Lav rapporten baseret på joke-tabellen
-Opret en gruppe med både gruppehoved og gruppefod på Kategori-feltet
-egenskaben "Tvunget Sideskift" på gruppefoden sættes til "Efter sektion"

Herefter skulle det fungere...