Avatar billede steffen8260 Nybegynder
11. maj 2002 - 13:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Exe fil....

Her er så 200 point
jeg vil gerne have en exe fil som calc.exe til at køre inde i mit VB project hvordan klares dette???

~Steffen
ICQ: 76171056

hvis du laver et svar kan du sende det til mouseman_16@hotmail.com
Avatar billede avlund Nybegynder
11. maj 2002 - 13:11 #1
Svaret skal lægges her... dels fordi reglerne siger det, men mere fordi jeg selv er interesseret i dette :)
Avatar billede steffen8260 Nybegynder
11. maj 2002 - 13:13 #2
oki
Avatar billede tjacob Juniormester
11. maj 2002 - 13:18 #3
Læg følgende i f.eks. en knap:

Sub Command1_Click()
    Dim RetVal

    RetVal = Shell("C:\Windows\System32\Calc.exe")

End Sub

Stien skal naturligvis være til der hvor din Calc.exe ligger. I min XP Pro
er det den angivne sti.

/tjacob
Avatar billede steffen8260 Nybegynder
11. maj 2002 - 13:20 #4
det var nu ikke på den måde det skal være så selve Calc interfacet køre inde i min exe fil hvis du forstår
Avatar billede tjacob Juniormester
11. maj 2002 - 13:29 #5
Avatar billede steffen8260 Nybegynder
11. maj 2002 - 13:32 #6
ja men det skal ikke være en calc det var bare en eksempel
Avatar billede tjacob Juniormester
11. maj 2002 - 13:44 #7
Aha. Du kan kun bruge interface fra andre programmer hvis der er lavet
Type Libraries (.olb,.tlb eller .dll) filer, som du kan indsætte som referencer
i dit projekt. F.eks. hvis du indsætter flg reference: Microsoft Word 9.0 Object Library,
så kan du lave et Word-interface.
Derudover er der komponenter (.ocx) som du kan tilføje. F.eks. Microsoft Internet Controls,
så kan du lave et Internet Explorer interface.

Men du kan ikke gøre det med en "tilfældig" exe-fil.

I dit projekt: Vælg Project/References.. eller Components... for at se hvilke
referencer/komponenter du har adgang til.

/tjacob
Avatar billede sjh Nybegynder
11. maj 2002 - 14:20 #8
Avatar billede f2 Nybegynder
11. maj 2002 - 15:22 #9
Det du skal gøre er at sætte det vindue's parent du vil have ind i dit program til dit MDI-vindue's hwnd..
Her er et eksempel hvor jeg går ud fra at calculatorens Class Name er SciCalc:

Private Declare Function FindWindow Lib "user32" Alias "FindWindowA" (ByVal lpClassName As String, ByVal lpWindowName As String) As Long
Private Declare Function SetParent Lib "user32" (ByVal hWndChild As Long, ByVal hWndNewParent As Long) As Long
Private Sub MDIForm_Load()
  Shell "calc"
  DoEvents
  Dim CalcWND As Long
  CalcWND = FindWindow("SciCalc", vbNullString)
  If CalcWND = 0 Then Debug.Print "Window not found.": Exit Sub
  SetParent CalcWND, Me.hWnd
End Sub