Avatar billede lexion Nybegynder
10. maj 2002 - 19:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

adsl problem

Kan det være rigtigt at man ikke kan snakke sammen over nettet "MSN", bare fordi at man har adsl med router. mine andre venner kan godt snakke sammen, men de har ikke router.
Avatar billede thomashove Nybegynder
10. maj 2002 - 19:56 #1
nej det kan da ikke være rigtigt.... ;o)

hvis du ikke kan kunne det jo tyde på en mangel i router opsætningen
Avatar billede hotcut Nybegynder
10. maj 2002 - 19:57 #2
nogle routere kan godt blokere for MSN...
Hvad for en router har du?
Avatar billede lexion Nybegynder
10. maj 2002 - 20:00 #3
hmm jeg må tilstå, at den bare er blevet tilsendt til mig via posten, så er den blevet tilsluttet og pling så var jeg PÅ!!!  der udover er der ikke gjort noget!!! hvad skal jeg gøre??
Avatar billede lexion Nybegynder
10. maj 2002 - 20:02 #4
jeg er ikke lige klar over hvad den heder, men den kommer fra opasia, og er nok sådan en standard en...
Avatar billede gathond Nybegynder
10. maj 2002 - 20:40 #5
jeg mener at opasias router som default er sat ret restriktivt op.
mener desuden ikke at man med det billige abonnement har lov til at ændre i den (ikke fået passwordet).
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. maj 2002 - 20:41 #6
lexion>> Det er sikkert en SpeedStream 2601!
Avatar billede lexion Nybegynder
10. maj 2002 - 20:44 #7
HOTCUT>>> det er det samme problem hvis man køre over netmeeting!!!
Avatar billede scc128 Nybegynder
12. maj 2002 - 16:45 #8
Jeg har rudet en del i med en ruter og med og snakke sammen over nette med en ruter dette kan ikke lade sig gøre hvis du køre ude nat i din ruter "hvis din ruter sender en www adr i stedet for en ip adr" kan dette ikke lade sig gøre kun over netmeeting hvis du ringer op til dem på ders ip kan du gøre det , den kan åbens men kan jeg ikke lige gøre , for har selv prøvet det og det tar sin tid og sætte sig ind i
Avatar billede super_bedst Novice
13. maj 2002 - 12:40 #9
Det er fra TDC du har ADSL ik.. det er deres ruter der konfig, på sådan en måde at msn er umugligt, det er msn/ de andre .Net servicer der bruger en speciel teknik der gør så at de sender data på en måde som ruteren ikke forstå, kortsagt ruteren SKAL omkonfigureres!!! det er hårde ord, men nødvendig...
Avatar billede bangshof Nybegynder
18. maj 2002 - 00:39 #10
lige en kommentar
man kan ikke få tale og billed til at virke på en adsl med router med messenger da den ikke understøtter nat
netmeeting virker fint