Avatar billede fragel Nybegynder
10. maj 2002 - 13:42 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

class? package? servlet? applet?

Hej

<disclamer>Jeg er meget, meget n00b til java .-)</disclamer>

Jeg har i jbuilder lavet et mindre "program", bestående af 8 class, som alle ligger i en package.

*Jeg vil gerne kunne dette "program" fra asp*

Det jeg gerne vil, er at starte 1 class i denne package (.jar-fil?) -- via asp. Denne class starter herefter de andre. Java-programmet udkriver ikke noget til skærmen, men kommunikerer med en mySQL-database.

Jeg har fra http://www.4guysfromrolla.com/webtech/080999-1.shtml fundet
følgende:
<%
set javaObject = GetObject("java:hello")
strResult = javaObject.SayHello()
Response.Write(strResult)
set javaObject = nothing
%>
(hvor hello der deres class)
Jeg kan dog ikke få dette til at virke, når den class jeg kalder selv kalder andre classes.

Spørgsmålet er så, hvilken konsekvens har det, at jbuilder har puttet mine klasser i en package? Ville det være smartere at lave dette som en servlet?
I det hele taget, hvordan ville I gribe det an? :-)

Nogle bud?

vh Jeppe.
Avatar billede kresten Nybegynder
10. maj 2002 - 13:43 #1
Lav det i JSP :)
Avatar billede fragel Nybegynder
10. maj 2002 - 13:46 #2
ja, det er jeg også blevet fortalt ... men det er desværre ikke en mulighed, da jeg hverken har råd til at købe serverplads m. jsp eller har tid til at sætte mig ind i det. Det skulle meget gerne kunne laves i asp.
Avatar billede codemon Nybegynder
10. maj 2002 - 13:47 #3
Lav dit program proceduralt, så behøver det ikke kalde andre klasser (føj den er grim)
Avatar billede fragel Nybegynder
10. maj 2002 - 13:49 #4
hmmm ... beklager, men det siger mig ikke helt noget... :/
Avatar billede kresten Nybegynder
10. maj 2002 - 13:50 #5
Well, hvis jeg var dig ville jeg kode det som en DLL istedet, hvis du kan ASP kan du også visual basic (udfører korsets tegn!) hvis det er sådan at din komponent laver et eller andet du ikke lige kan kode i ASP.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
10. maj 2002 - 13:52 #6
nu bliver jeg nød til at spørge ....

Hvad f****** er en "n00b" ????

Jeg har set det i en masse spørgsmål - men kan ikke finde nogen som helst forklaring på, hvad det betyder!

/Søren
Avatar billede fragel Nybegynder
10. maj 2002 - 13:52 #7
well, jeg kan da også få php ... asp var bare mit umiddelbare valg, da jeg allerede ved lidt herom.
Avatar billede fragel Nybegynder
10. maj 2002 - 13:53 #8
n00b = chat sprog = newbie = begynder :-)
Avatar billede kresten Nybegynder
10. maj 2002 - 13:56 #9
Ungdommen nu til dags, he he
Avatar billede bearhugx Nybegynder
10. maj 2002 - 13:56 #10
Aha -- men hvad er logikken i at "n00" bliver til "new" ??

Du må undskylde, men jeg bliver nød til at spørge :-)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
10. maj 2002 - 13:58 #11
kresten >> hvad mener du med det *LOL*.... Jeg betragter mig stadigvæk som ung (kun 22 sommre) :-)))
Avatar billede fragel Nybegynder
10. maj 2002 - 13:59 #12
hehe ... det ved jeg ikke. Jeg spiller meget planetarion (online stategispil, www.planetarion.com). Her er IRC-chat en stor del. Alle nye spillere bliver her ofte omtalt son n00bs... spørg mig ikke hvorfor ;-). Jeg har bare ubevidst taget det til mig :-).
Avatar billede lbhansen Nybegynder
10. maj 2002 - 14:07 #13
det som 4guys siger er at du skal have microsoft java sdk filer liggende og du skal ligge filer i dets bin katalog.

Jeg tvivler på at sdk´et installeret hos en hosting provider, og jeg tvivler endnu mere på at du får lov til at ligge java klasser ned i dets path, hvis det er der.
Avatar billede fragel Nybegynder
10. maj 2002 - 14:09 #14
erm .. :(. Ville samme problematik være der, hvis jeg brugte php?
Avatar billede kresten Nybegynder
10. maj 2002 - 14:19 #15
bearhugx> Tja, I'm too old for this shit :) (28)

fragel> Ja, du har samme problem. Faktisk får du sikkert et nyt fordi du skal til at finde ud af hvordan du fra php kan interface til java :-)
Avatar billede fragel Nybegynder
10. maj 2002 - 14:37 #16
hvad er en servlet så? Er det ikke "bare" en "funktion/prog." man kan kalde? Husk, at jeg ikke ønsker noget interface, blot at kunne starte mit "java-program" via www (og ikke via jsp).
Avatar billede kresten Nybegynder
10. maj 2002 - 14:44 #17
Servletten kræver du kører en webserver der fatter den slags, jeg går ud fra din udbyder sikkert kører IIS, så det er du ikke herre over.

Er det så ikke nemmere for dig at skrive din java application om til en applet? Det er noget siden jeg har lavet en applet, men jeg mener godt at det er muligt for appleten at connecte til databasen hvis DSN'et ligger på samme server.
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
10. maj 2002 - 16:26 #18
n00b kommer fra l33t h@xor sprog.

Det var i tidernes morgen at hackere syntes at de var smarte hvis de tegnede i stedet for at skrive normalt.

Derfor blev elite = l33t og hacker blev til h@xor (faktisk blev en del til xor).

Man kan finde en form for translator her:

http://www.geocities.com/mnstr_2000/

Men nu tildags er det fleste af ordne lige så normale som Coke og Wannabe.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. juni 2002 - 03:02 #19
Fragel >> Hvis du har fået svar, så luk spørgsmålet - Hvis ikke, så tag debatten op igen, så dette spørgsmål (og dets 60 points) ikke bare stagnerer - Der er snart gåët 2 måneder siden det sidste indlæg...

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede fragel Nybegynder
23. juli 2002 - 15:33 #20
lol @ søren