Avatar billede fragel Nybegynder
10. maj 2002 - 13:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

køre java class fra asp

Hej

Jeg har i jbuilder lavet et mindre "program", bestående af 8 class, som alle ligger i en package.

Det jeg gerne vil, er at starte 1 class i denne package (.jar-fil?). Denne class kender herefter de andre. Java-programmet udkriver ikke noget til skærmen, men kommunikerer med en mySQL-database.

Jeg har fra LINK fundet følgende:
<%
set javaObject = GetObject("java:hello")
strResult = javaObject.SayHello()
Response.Write(strResult)
set javaObject = nothing
%>
(hvor hello der deres class)
Jeg kan dog ikke få dette til at virke, når den class jeg kalder selv kalder andre classes.

Nogle bud?
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
10. maj 2002 - 13:08 #1
Hvordan ser din classpath ud på den server hvor det kører?
Avatar billede fragel Nybegynder
10. maj 2002 - 13:11 #2
erm, hov .. linket til eksemplet var:
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/080999-1.shtml
Avatar billede fragel Nybegynder
10. maj 2002 - 13:14 #3
pt kører jeg bare på min egen computer m. xp og IIS

Her ligger jeg klasserne ind i C:\WINDOWS\java\trustlib  ... så jeg tror ikke, at dette er problemet.

Jeg er ikke helt sikker på, som jeg bare skal lægge filerne som 8 klasser eller de skal lægges som en package. (I starten har alle mine klasser står der "package vejsystem;")
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
10. maj 2002 - 13:17 #4
....Now save your code into the same directory that jvc.exe exists (This should be in the Bin Directory under the SDK directory). Name the file hello.java....

Dette gør han fordi at systemet skal vide hvor klasserne er.

1. Virker han simple hello på din server ?
2. Prøv at fjern package, og de compilede filer der hvor han skriver. (ikke som en jar).
Avatar billede fragel Nybegynder
10. maj 2002 - 13:22 #5
ja, "hello-en" virker fint.
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
10. maj 2002 - 13:25 #6
min 2'er var vidst ikke så vildt godt skrevet...prøver igen.

Fjern package fra dine klasser og compile dem igen. Læg dem der hvor du har lagt hello.

Ved du om dine klasser virker, uden at de bliver kaldt fra ASP?
Avatar billede fragel Nybegynder
10. maj 2002 - 13:29 #7
klasserne virker perfekt når jeg starter dem i jbuilder. Men her ligger de jo som en package. Fjerne jeg package, hvordan henviser indbyrdes mellem klasserne? Skal jeg så importe dem i stedet?
Avatar billede fragel Nybegynder
23. juli 2002 - 15:31 #8
hmm