Avatar billede nips Nybegynder
10. maj 2002 - 12:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

virker perl?

Findes der et script der kan fortælle om mit webhotel undersætter perl?

så hvis det ikke undersættes så får man fejl ellers får man måske du har perl
Avatar billede thomasledet Nybegynder
10. maj 2002 - 18:15 #1
#!/usr/bin/perl

print("Content-type: text/html\n\n");
print("Hello world!\n");

ovenstående script skal chmod'es til 755... og bør derefter kunne køre, hvis dit webhotel altså har perl liggende i /usr/bin/perl
Avatar billede vill Nybegynder
14. maj 2002 - 12:09 #2
Et godt webhotel har informationen liggende til frit skue. Du bør kunne læse på deres website om de har PERL på serveren. Ellers bør du finde et bedre webhotel.
Flere webhoteller (struer.net) opgiver at køre PERL (måske fordi de ikke kan fejlfinde på det???), det er synd.
Mvh
Avatar billede thomasledet Nybegynder
14. maj 2002 - 18:39 #3
vill> og så måske fordi de ikke kan finde ud af at sætte en wrapper omkring det... køres perl fra apache, køres det jo som apache's user... og man kan derfor læse alle filer som apache kan læse... hvilket betyder, at man kan kigge andres kildekode... det er jo ikke smart... men en cgi-wrapper, kan man smide perl i et chrooted-jail, så er der ikke så meget pis... det er en alt for typist sikkerhedsfejl hos webhoteller...

bare fordi man kan finde ud af at starte IIS eller apache, skal man sgu ikke drive webhotel... og det har nogle webhoteller taget konsekvensen af og droppet gode sager som fx perl... bittert...