Avatar billede ktl Nybegynder
10. maj 2002 - 09:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kørsel af reg fil uden promptning

Jeg har en bat fil hvori jeg gerne vil have kørt en .reg fil, det funker med det lille problem at man skal svare ja, hver gang, til at der bliver ændret i regdb- mit spørgsmål er så, kan man undertrykke dette?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 09:52 #1
Ja. Hvad er det nu programmet hedder du kører når du fletter fra en bat-fil?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 09:53 #2
Skriv programduflettermed /? i en prompt. Så kan du se switchen der.
Avatar billede ktl Nybegynder
10. maj 2002 - 11:16 #3
det er ikke et program jeg skriver bare c:\test.reg ind som en linie i min bat fil og så prompter den, når den skal til at flette.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 11:20 #4
Når ja men man kan skrive en switch bag ved.... skal lige komme i tanke om det.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 11:26 #5
Fandt dette:

Slå registreringsbekræftelsen fra
Hver gang du dobbeltklikker en REG-fil, dukker følgende meddelelse op – forudsat det hele er
gået godt og der er ingen fejl i filen:
En gang imellem kan det jo virke beroligende, men senest når du efter problemer med din
computer skal skrive REG-filerne for mange programmer påny ind i registreringen, bliver det
evindelige klik på OK ret irriterende. Men ved et lille indgreb afskaffer du “meldepligten” –
foruden at du sparer en masse tid og skåner dine nerver.
I nøglen HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command ændrer du „regedit.exe %1“
til „regedit.exe /s %1“.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 11:28 #6
prøv at skrive navnetpådinregfil.reg /s i prompten. Hvis det ikke fungere prøv med /q. ellers benyt ovenstående metode.
Avatar billede ktl Nybegynder
13. maj 2002 - 08:29 #7
løste det ved at skrive "regedit /s c:\test.reg" i bat filen, tak for løsningen schulze :)