Avatar billede aggemamme Nybegynder
10. maj 2002 - 01:09 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

FTP timeout?

Hej

Brugere af en FTP jeg har opsat melder om timeout ved upload af filer over 1 MB. Indtil dette sker, foregår upload med en konstant, stabil hastighed.

Det sker ofte når der kun er et par kilobyte tilbage at uploade.

Jeg kører proftp på FreeBSD 4.4.

Hvad kan det være?

--
Mange hilsener
Christian
Avatar billede aggemamme Nybegynder
10. maj 2002 - 01:11 #1
Ved "Timeout" mener jeg at uploaden timer out - så de skal starte forfra.

En brugers klient har givet følgende fejlmeddelelse:

! Upload failed on 212.242.144.90 (/usr/home/nworld/www/surfer/surfer.fla). (operation timed out or aborted)
Avatar billede signout Nybegynder
29. maj 2002 - 02:12 #2
Det kan skyldes natd eller en firewall der lukker for control forbindelsen på port 21 mens clienten stadig overfører data på port 20.
Avatar billede aggemamme Nybegynder
18. juni 2002 - 01:03 #3
Jeg benytter lige akkurat NAT og har nu åbnet for port 20. Det bliver spændende at se, om det virker.
Avatar billede itbjarne Nybegynder
24. juni 2002 - 23:15 #4
Jeg vil anbefale at du kigger på TCP/IP pakkestørrelsen som anvendes. Har selv været ude for samme problem for et par år siden - nemlig ved overførsel af store filer. Jeg mener at kunne huske at dette skal ændres i kernel men ved ikke med BSD (kig i BSD dokumentationen).
Jeg mener at det har noget at gøre med at TCP/IP protokollen har forslugt sig (congestion control). Se mere vedr. dette her: http://www.faqs.org/rfcs/rfc2001.html
Kig også her: http://www.nwrdc.fsu.edu/network/index.htm