Avatar billede s Nybegynder
23. juni 1999 - 13:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Checke om værdi er størere en anden værdi i database

Jeg skal have en liste over alle de felter i en database hvor en værdi er størere end en anden. Jeg har horsøgt med en SQL-streng der lyder sådan:

Sql = "SELECT * FROM tabelnavn WHERE værdi1>værdi2 ORDER BY oprettet"

Men det virker tilsyneladende ikke...

Er der nogle der kan hjælpe mig?

M.v.h.

      Svend H. B. Henriksen.
Avatar billede dudal Nybegynder
23. juni 1999 - 14:00 #1
Du skal bruge dette:

Sql = "SELECT * FROM tabelnavn WHERE Feltnavn > værdi ORDER BY oprettet"

Giv evt nogle flere oplysninger hvis det ikke virker..
Avatar billede powerboy Nybegynder
23. juni 1999 - 14:02 #2
brug 'between' og ikke >
og sørg for at felterne er tal og ikke char ellers skal du til at lave en Convert også :)
Avatar billede s Nybegynder
23. juni 1999 - 17:00 #3
Jeg mente ikke størere end en værdi men størere end et andet felt i databasen. Men Powerboys virker.

M.v.h.

      Svend H. B. Henriksen.