Avatar billede vatos Nybegynder
12. juli 2000 - 17:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tjeck af IDnr

Jeg kan ikke finde ud af at sammensætte en database connection som først tjekker om et ID findes i tabellen, og hvis det findes skal der lægges nogel data ind fra en checkbox.
Hvis ikke ID'et findes endnu skal det oprettes og de samme data som ovenfor skal lægges ind.

Nogen som kan hjælpe ? (det er mine sidste point)
Avatar billede ortrak Nybegynder
12. juli 2000 - 18:05 #1
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Path = "DBQ=c:\inetpub\db\database.mdb"
Connect.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & Path

SQL = "SELECT * FROM Tabel1 WHERE ID = " & curid

Set RS = Connect.Execute(SQL)

if rs.eof then
SQL = "INSERT INTO Tabel1 (strDATA, intDATA) VALUES ('" & stringdata & "', " & integerdata & ")"
else
SQL = "UPDATE Tabel1 SET strDATA = '" & stringdata & "', intDATA = " & integerdata & " WHERE ID = " & curid
end if

RS.Close
Set RS=nothing

Connect.Execute(SQL)

Connect.Close
Set Connect=nothing

/ortrak
Avatar billede vatos Nybegynder
12. juli 2000 - 18:44 #2
hmmmm, opretter dette en række med det rette ID hvis det ike findes ?? (hvor sker det ?)