Avatar billede jens_k Nybegynder
08. maj 2002 - 21:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Simpelt ASP problem

Hejsa Eksperter..

Jeg har 2 nye server kørende.. De køre begge Windows 2000 Server med IIS 5.0 på..

De er begge ny installeret..

Dette ASP script køre fint på den ene server.. men kommer med en fejl på den anden..

*********** ASP KODE ************

<%
strDB = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("database.mdb")

Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

set conn = server.createobject("ADODB.connection")
conn.open strDB

SQL = "SELECT * FROM Products"
set RS = conn.execute( SQL )

do while not rs.eof

ID = RS("ID")
Set rs3 = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
SQL3 = "SELECT * FROM Products where ID=" & ID
rs3.Open SQL3, strDB, adOpenKeyset, adLockOptimistic

rs3("LagerVare") = 1
rs3.Update

rs.movenext
loop

%>

************* ASP SLUT *************

Den fejl den ene server kommer med, er at jeg ikke kan åbne strDB 2 gange....

Altså følgende linie :
rs3.Open SQL3, strDB, adOpenKeyset, adLockOptimistic

Jeg tror det er opsætningen i IIS det er galt med.. Nogen som ved hvordan jeg løser dette problem ?

Jens K
Avatar billede code_master Nybegynder
08. maj 2002 - 21:29 #1
nej det ved jeg ikke men den bedste ide er at formatere skidtet

eller jo måske ved jeg det

det er vist fordi begge servere prøver at åbne din database og så når den ene det før den anden og man kan ikke åbne den samme fil to gange
Avatar billede jens_k Nybegynder
08. maj 2002 - 21:31 #2
Hehe... Har prøvet at formattere den.. Og de er ikke tændt begge 2 samtidig.. Så du ved det ikke :)

Jens K
Avatar billede tomsommer Juniormester
08. maj 2002 - 22:20 #3
Der ingen kodefejl så er det et generelt tegn på at du har nået grænsen for hvad Access kan klare, måske skal du overveje at opgradere til MySQL?
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
08. maj 2002 - 22:23 #4
Hvad er det du gerne vil?? er det at opdatere alle records i [products]-tabellen så Lagervare = 1??
Hvis det er det, er det så ikke nemmere at lave en
sql = "update [products] set LagerVare = 1"
...
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
08. maj 2002 - 22:33 #5
Desuden er du ikke særlig flink til at lukke dine recordsets efter dig :-).... Men hvad siger du tomsommer:-) Det behøver man ikke i MySql....eller?!
Avatar billede tomsommer Juniormester
08. maj 2002 - 22:34 #6
mySQL kan klare enormt mange forbindelser på samme tid... og mySQL er enormt hurtigere end Access.. tag ikke fejl af det
Avatar billede tomsommer Juniormester
08. maj 2002 - 22:34 #7
Måske er det NTFS rettighederne?
Avatar billede tomsommer Juniormester
08. maj 2002 - 22:36 #8
Normalt skal begge IIS brugere have rettigheder til at skrive i biblioteket med databasen...
Avatar billede jens_k Nybegynder
08. maj 2002 - 22:40 #9
Det var NTFS rettighederne... Thanx Tom