Avatar billede sociolingvistik Nybegynder
08. maj 2002 - 21:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

De perfekte mål!

Hvad går for at være de perfekte kropsmål til en kvinde? Er det 90-60-60? Så vidt jeg husker er det Elle McPhersons (The body) mål.

Jeg kommer og tjkker svarerne i morgen aften...

MVH Sociolingvistik
Avatar billede ckh Nybegynder
08. maj 2002 - 21:32 #1
Det er 90-60-90 :)

Hvis du ser efter, er hendes bagdel forhåbentlig lidt større end hendes talje. Hun ville sq se noget underlig ud med målene 90-60-60. Målene referer til bryst/talje/bagdel (alle målt på det "bredeste" sted).
Avatar billede zyberdog Nybegynder
08. maj 2002 - 21:39 #2
90-60-80 ... ville jeg nu mene lyder mere som den perfekte kvinde efter min smag .......
Det er vel op til den enkelte! lol.......
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. maj 2002 - 22:46 #3
for 150 år siden gik pigerne rundt med sådan en falsk mås, dengang var det åvenbart:
det er meget med kultur og mode at gøre.

i Peter Freuchens fortællinger fra grønlad fortæller han at det grønlandske ideal var en dejlig tyk en der var lun at ligge og sove opad :-)

mvh JakobA
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. maj 2002 - 22:48 #4
idealet for en hustru

90 år gammel
60 minutter tilbage at leve i
180 millioner på livsforsikringen
:-)
Avatar billede honey Nybegynder
08. maj 2002 - 23:34 #5
DE PERFEKTE MÅL....... Hvad er det da for noget GYLLE at fyre af ????? "de perfekte mål" er grunden til at så mange piger ( og drenge) ligger og brækker sig efter maden og går totalt højt op i hvilke kalorier de spiser. Vil kun være model/skuespiller fordi bla bla bla............. De er ikke andet en LORT "de perfekte mål". Det er der ikke nogen betegnelse for...........
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. maj 2002 - 00:00 #6
perfekt mål, er når Danmark scorer til 4-0 1 minut før tid, i VM finalen mod Brasilien
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. maj 2002 - 01:00 #7
Det er da blot det gylle vi bliver tæppebombet med dagligt, af reklamer i blade, aviser og TV, af modehuse og filmmagere, af venner og kammerater der allerede har købt fjolleriet.

Hvorfor stritte imod når det er så meget nemmere at tro på det og få dårlig samvittighed over at dit hår ikke når ned til dine knæ, at dine tænder ikke siger *pling* hvergang du åbner munden, at de fester du er med til ikke er nær så sjove som dem i reklamen for bacardi rom. Det er jo dig der ikke er god nok, og derfor skal du købe og købe og købe. Så kan du et øjeblik få lov at føle at "you are worth it". Med diamanter på dine læber.

For et par år siden gik jeg rundt og spurgte piger om deres bagdel var for stor, ikke en stor undersøgelse, bare en 20 stykker. 19 af dem mente den var for stor, den sidste var kun 15 og tilfreds med størrelsen på sin.

Det er noget underligt noget :-)

mvh JakobA
Avatar billede tofferman Nybegynder
09. maj 2002 - 11:47 #8
Næste gang du ser et tøs, og bliver rigtig kælen, er det sikkert fordi hun har de helt rigtige former. Spørg hende så lige om hendes mål ;-)

De perfekte mål findes ikke. Det er et spørgsmål smag. Det kan også være et spørgsmål om at man er lidt fleksibel omkring dette, fordi man må "nøjes" ;o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. maj 2002 - 12:08 #9
Fik lige en spam fra et pornosite:
"
      UNCONSCIOUS GIRLS NEVER SAY NO !!!!

    Click Here to Join The Party!!

    Mardi Gras parties, Spring Break live sex acts, drunken debutantes and party girls getting down and dirty! ...
"

Og det passer ganske pænt ind i en teori jeg har siddet og tumlet med.

Der må jo være noget udforanderligt i alle de ekstremet forskellige modeidealer. En fællesnævner på tværs af kulturer og tidsaldre, for hvad der er idealet i en kvinde.

    I Kina snærede de fødder så det var svært at gå.

    Korsetter hæmmer åndedrættet og begrænser hvormeget luft man kan få.

    Med sådan et kjolestativ skal man passe gevaldigt på at forkanten ikke tipper ned og griber fat i en ujævnhed så man pludselig stopper og falder på næsen.

    Jo mere en barm er pumpet op med silikone jo nemmere går den i selvsving og jo mere ondt gør det.

    Stilethæle og diverse andre typer styltesko øger risikoen for at falde eller vride om på foden.

    Og, som min spam nævner, en plørefuld pige siger ikke nej.

Og der er jo faktisk et fællestræk i alle de forskellige modefænomener.

      Den ideelle kvinde er en der ikke kan løbe hurtigt
    nok til at slippe væk når en fyr vil have fat i hende.
Avatar billede sociolingvistik Nybegynder
09. maj 2002 - 14:23 #10
HæHæ...jeg vidste jeg ville få nogle over nakken ved at stille dette spørgsmål (ikke "honey"?). Jeg har dog ikke i sinde at skabe nogen større konflikt. Jeg skulle blot bruge lidt information til en lille "leg".

Tak for hjælpen "chk". Jo, selvfølgelig skal bagdelen være have et andet mål end taljen!