Avatar billede hunghing Nybegynder
08. maj 2002 - 17:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Markering af knap (Kun billedet)!

Ok, her kommer et spørgsmål som jeg er i tvivl om.
Jeg har lavet nogle knapper i psd format. Når jeg så trækker dem ind kan de blive tranparente. Jeg ved de fylder lidt, men det er gode kvaliteter. Spørgsmålet lyder så på om man kan få musen til kun at markere billedet og ikke det transparente med?
Så hvis jeg f.eks. har et billedet af en bold eller andet, at når man peger over det runde kun kan aktivere knappen og ikke det uden om. Det er lidt ærgerligt at når man markerer en knap, at mouseover-effekten allerede kommer når man markere et tomt område uden for bolden.

Håber det er muligt!

/HungHing
Avatar billede Himbear Nybegynder
08. maj 2002 - 22:49 #1
I Ink i Property Inspector skal du sætte billedet til matte, så virker det.
Avatar billede hunghing Nybegynder
08. maj 2002 - 22:50 #2
Ok, jeg prøver lige.
Avatar billede hunghing Nybegynder
08. maj 2002 - 22:52 #3
Der sker bare det at når jeg har en mouseEnter effekt på, så blinker billedet helt vildt hele tiden når man har musen over knappen? Er der noget ekstra settings?
Avatar billede Himbear Nybegynder
08. maj 2002 - 23:21 #4
Hvad skriver du i dit script?
Avatar billede hunghing Nybegynder
08. maj 2002 - 23:27 #5
on mouseEnter me
  set the member of sprite xx to "etellerandet"

on mouseLeave me
  set the member of sprite xx to "etellerandet2"

on mouseUp me
  set the member of sprite xx to "et eller andet"

end
Avatar billede Himbear Nybegynder
08. maj 2002 - 23:33 #6
Prøv at deaktivere eller fjerne sciptet, det er sikkert det der laver kage i det.

Du skal huske "end" efter hver handler.

eks.

on mouseEnter me
  set the member of sprite xx to "etellerandet"
end
Avatar billede hunghing Nybegynder
08. maj 2002 - 23:42 #7
Hvorfor skal der end efter hver handler?
Jeg har bare fået at vide at man godt kan nøjes med en end til sidst. Det virker i hvert fald. Men hvad skal jeg da skrive i stedet for den kode jeg har? Jeg skal jo gerne have mouseover funktionerne stadigvæk. Kender du en metode at gøre det rigtigt på?
Avatar billede jmc Nybegynder
09. maj 2002 - 10:20 #8
Hvem er det som lærer sådan noget nonsens fra sig? Man stikker heller ikke fingeren i en stikkontakt fordi HFI reléet slår fra vel? Bare fordi nogle har sikret, at det ikke går galt, selvom man skulle glemme det. Så derfor hold dig hellere til syntaksen.

Har du scriptet liggende som et behavior spritescript og ikke castmemberscript?
Har du kun et script på din knap?
Avatar billede hunghing Nybegynder
09. maj 2002 - 11:14 #9
Ja, det er et sprite script.
Du får lige koden helt:

on mouseEnter me
  set the member of sprite 4 to "stempel2"
  go to frame "Historie"

on mouseLeave me
  set the member of sprite 4 to "stempel1"
  go to frame "Begin"

end

Jeg skal jo på en eller anden måde få mouseEnter på. Men hvis jeg sletter scriptet så virker det jo ikke. Håber i kan hjælpe!
Avatar billede hunghing Nybegynder
10. maj 2002 - 01:20 #10
Hejsa igen. Jeg har fået tino's tip til at virke. Jeg fik det gjort matte og det er kun billedet og ikke omridset der bliver markeret med. Jeg vil så lige spørge om, hvis jeg bruger mouseEnter funktionen, hvordan får jeg så mouseLeave billedet til også at blive matte? Det var derfor det blinkede helt vildt?
Avatar billede Himbear Nybegynder
10. maj 2002 - 09:55 #11
Tak for point!

sprite(1).ink = 8
Avatar billede hunghing Nybegynder
10. maj 2002 - 12:11 #12
Endnu en gang tak!