Avatar billede glenn Nybegynder
12. juli 2000 - 10:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Konvertering af tegn i mail

Jeg har en nyhedsdatabase hvor alle entrys er skrevet på denne måde:
--> På den nyeligt overståede
Det er jo også fint når man viser det som HTML for der bliver det automatisk konverteret. Men jeg sender et nyhedsbrev via mail til brugeren og her bliver det ikke konverteret, men blot vist som herover. Hvordan konverterer jeg tegnene til æ,ø,å, o.s.v. ???
Avatar billede flipover Nybegynder
12. juli 2000 - 11:31 #1
du kunne jo evt. køre en replace funktion... :-)
Avatar billede glenn Nybegynder
12. juli 2000 - 11:55 #2
Hmm... Er det virkelig den eneste mulighed? Der er jo en hel del der skal replaces...
Avatar billede jper Nybegynder
12. juli 2000 - 13:17 #3
Hvad med at sende den som HTML mail så bliver det automatisk konverteret
Avatar billede flipover Nybegynder
12. juli 2000 - 13:31 #4
ville nu mene at det bedste var at gemme i db med æ,ø,å osv....og så kører Server.HTMLencode på output'et..min dit valg :-)
Avatar billede lp Nybegynder
12. juli 2000 - 15:38 #5
streng="På den nyeligt overståede"
streng=Replace(streng,"å","å")
Response.Write streng

Giver et korrekt output til din mail........Replacen kan du så bare lave 2 gange mere til æ og ø...og så skulle det køre......men det ville da være bedst at have de rigtige æ, ø og å i basen og htmlencode dem som flipover skriver. Men det er jo for sent nu, så derfor må du lave en replace funktion så det virker

/LP
Avatar billede glenn Nybegynder
12. juli 2000 - 15:57 #6
Tak for dit flotte svar LP, men FlipOver var først og lynhurtig, så derfor...