Avatar billede mortenf Nybegynder
08. maj 2002 - 08:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Main/sub form proecdure Form_Current

Jeg har en main/sub form.
Main form får data fra tabel T1, der f.eks indeholder id, brugernavn og adresse_id felter.
Sub form får data fra tabel T2, der f.eks indeholder id, vejnavn og vejnr felter.

Main og subform er linket med felterne T1!adresse_id og T2!id

Begge forms vises i datasheet view. Dermed fremkommer er "+" ud for hver record i main form. Klikkes dette "+", så fremkommer data hørende til subformen.

Problemet er, at når jeg klikker på "+", så i nogle tilfælde aktiveres Form_Current én gang og i andre tilfælde mange gange.... og det er forskellige records i sub formen den aktiveres for.

1) Når Form_Current aktiveres flere gange, hvordan vides det da, hvilken record i subformen, der rent faktisk ender op med at blive vist?

2) Er det muligt at bestemme hvilke records der er vist i subform. Dvs hvilke records, hvor "+" er aktiveret (vises som "-")

Avatar billede terry Ekspert
08. maj 2002 - 08:19 #1
Not quite sure I understand the problem! If there are more the one record related to the chosen record in the main form then there will be more than one record in the sub form not just one!
Avatar billede mortenf Nybegynder
08. maj 2002 - 08:23 #2
Der er maksimalt én record i subformen hørende til hver record i main form.... i dette ekspempel vil det sige, at hver brugernavn kan have tilknyttet én eller ingen adresse.

Men jeg vil gerne kunne vælge at vise adressen for bruger#X ved at klikke på "+" og derefter (nogle gange samtidig) vise adressen for bruger#Y ved at klikke på dennes "+"
Avatar billede terry Ekspert
08. maj 2002 - 08:51 #3
any chance of you sending the dB so that I can see what you mean?
dktebrsa@europe.lego.com
Avatar billede mortenf Nybegynder
08. maj 2002 - 09:03 #4
DB er på vej. Du må gerne sende et reply at du modtager den
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2002 - 19:00 #5
morten! hwos it going here?
Avatar billede mortenf Nybegynder
16. maj 2002 - 08:11 #6
Tja, formålet var, at det skulle være muligt at variere antal felter samt bredden af hvert felt i subformen.

Jeg har ikke fundet anden løsning end at lade alle felter være vist og anvende fast felt-bredde. Det er ikke jordens bedste løsning, men til gengæld den eneste jeg an få til at virke robust, hvor man kan vise sub-data på en rimelig komprimeret måde.

Er du kommet frem til alternative løsninger?
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2002 - 10:54 #7
morten didnt I send you a mail after I had looked? Unless you loop through all records to find the longest then I would suggest you just set it to a resonable length from the start.
OH! just thought of something!
You have an extra table with a field containing the longest text. Then when you enter a record you update this field if the new text is longer. You can do this in the forms (sub form) AFTER UPDATE event.
Then you use this length to set the width when you open the form!
Avatar billede mortenf Nybegynder
16. maj 2002 - 11:01 #8
Det er faktisk en god idé. Jeg kan lægge et filter på recordset til subformen, så kun de potentielt interessante records haves i dette recordset. Herefter kan jeg bestemme den maksimale længde for hvert felt. Dermed behøver jeg ikke opdatere feltbredden løbende.... nogle vil formentligt også kunne sættes til bredde nul og dermed ikke blive vist. Det skulle give en bedre udnyttelse af skærmbredden.

Tak.
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2002 - 11:08 #9
your welcome :o)