Avatar billede lusk Nybegynder
11. juli 2000 - 20:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Loop hva galt ,

Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl fejl '800a0404'
'While', 'Until' eller slut på sætning var ventet
/download/maps.asp, linje 97
do loop while RS.EOF

mit loop ser sådan ud , hva gør jeg forkert
do loop while not RS.EOF
Avatar billede ortrak Nybegynder
11. juli 2000 - 20:23 #1
do while not rs.eof
response.write RS("KOLONNE")
rs.movenext
loop

/ortrak
Avatar billede retep Nybegynder
11. juli 2000 - 21:05 #2
Prøv således:

Do Until rs.eof

bla bla bla

rs.movenext
LOOP

Eller

while not rs.eof

rs.movenext
wend

Mvh
Retep
Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2000 - 00:45 #3
prøv dette:

forbind til databasen...

Do While Not RS.EOF

bla

RS.MoveNext
Loop

RS.Close
Conn.Close
Avatar billede ortrak Nybegynder
12. juli 2000 - 01:08 #4
hold nu op keysersoze. Jeg har jo skrevet det samme. Idioten har nu fået 2 brugbare svar uden at give feedback.
Mit liv er for kort til disse amatører...

/ortrak
Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2000 - 01:18 #5
ortrak >> så vidt jeg kan se var dit svar blevet afvist - og jeg læste det ikke ydeligere (det måtte jo være forkert!)... måske er det det samme måske ikke - men jeg har lov til at tilkendegive min mening - so shut the fuck up - bitch!
Avatar billede ortrak Nybegynder
12. juli 2000 - 01:26 #6
mit:

do while not rs.eof
response.write RS("KOLONNE")
rs.movenext
loop

dit:

Do While Not RS.EOF

bla

RS.MoveNext
Loop

RS.Close
Conn.Close

Det er jo for fanden det samme. Du lukker dit recordset og din connection. Men nu var det selve loop-proceduren han ikke kunne finde ud af.

Og det var sådan set også min pointe, at han bare afviste svaret, uden at give feedback. I betragtning af, at jeg arbejder som full-time asp-programmør, mener jeg at mit svar er rigtigt.

Min sidste kommentar var ikke rettet mod dig, men mod ham. Jeg er træt af det stigende antal idioter som ikke vil acceptere svar, eller som opretter flere profiler.

Jeg har dybest set ikke lyst til at lav ricardo-finten(gav 3500 til en tilfældig og skred fra eksperten.dk), men jeg begynder så småt at overveje det.

/ortrak
Avatar billede retep Nybegynder
12. juli 2000 - 01:34 #7
Ortrak>> Enig!!!

Jeg forventer meget fra "Den nye eksperten." For eksempel en funktion, der gør at man ikke kan afvise et svar uden at skrive en forklaring!
Desuden er jeg enig med dig i, at det burde være det eneste anstændige, når man afviser noget andre har brugt tid på at lave for een...
Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2000 - 01:41 #8
enig i begges kommentarer - men jeg mener det ærligt ortrak; jeg havde ikke læst dit svar på forhånd - derfor svarede jeg bare det som JEG mente var det rigtige - og det var altså åbenbart det samme som dit - undskyld!

mht til en ny idé (hvis ikke det allerede er forslået) - der skulle være en forældelsesfrist på spørgsmål... fx 3 måneder uden svar/kommentar så blev det slettet medmindre der var svaret rigtigt og givet point....
Avatar billede ortrak Nybegynder
12. juli 2000 - 01:49 #9
retep:
ditto. Jeg venter med utålmodighed på den php4-version.

keysersoze:
alt i orden. Ens lunte bliver lidt kort her kl. 1.30 om natten; man gider at læse alle svar igennem.
Jeg kan godt støtte dit forslag mht. tidsfrist, men der forkommer også indlæg hvor der ikke bliver svaret korrekt. En mulighed kunne være at give visse "erfarne" profiler rettigheder til at afslutte indlæg.

Nu kender jeg ikke admin på eksperten.dk, men jeg kan godt udemærket forstå hvis han(jeg mener han er alene) ikke har tid til en bakse en ny version sammen. Men en nyhedsmail ville ikke skade...

/ortrak
Avatar billede dta Nybegynder
12. juli 2000 - 09:27 #10
lusk>> Medens de andre skændes vidre så er der en til du skal passe på og det er dine løkker, hermed mener jeg at du skal sørge for at løgger ne ligger inden i hinanden og ikke krydser hinanden.

EKsempel:
Rigtig:

Do while #1
Do while #2
If #1

end if #1
loop #2
loop #1

Forkert her griber løkkerne ind i hinanden og så vil du få ovenstående fejl.

Do while #2
Do while #1
If #1

loop #2
end if #1
loop #1

:o)

Avatar billede jper Nybegynder
12. juli 2000 - 09:29 #11
Ortrak & Keysersoze>>> Istedet for at spilde tid på tågehorn som Lusk  så brug http://www.experts-exchange.com