Avatar billede lasse_hyldal Nybegynder
07. maj 2002 - 17:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

sql i Java

Jeg får en fejlmeddelelse, der lyder: "cannot converte String to ResultSet", når jeg kører denne sql-sætning:

ResultSet rs= s.executeQuery(
"SELECT DISTINCT [Bygninger].[Betegnelse] AS Bygning, [LokaleType].[LokaleType], [Lokale].[LokaleID] AS Lokalenummer, [Lokale].[Kapacitet], DCount(\"*\",\"OH\",\"[OHID]\") AS [Antal overhead], DCount(\"*\",\"PC\",\"[PCID]\") AS [Antal PC'ere], DCount(\"*\",\"WB\",\"[WBID]\") AS [Antal whiteboard] "+
" FROM (Bygninger INNER JOIN Reservation ON [Bygninger].[BygningsID]=[Reservation].[BygningsID]) INNER JOIN ((((Lokale LEFT JOIN OH ON [Lokale].[LokaleID]=[OH].[LokaleID]) LEFT JOIN PC ON [Lokale].[LokaleID]=[PC].[LokaleID]) LEFT JOIN WB ON [Lokale].[LokaleID]=[WB].[LokaleID]) INNER JOIN LokaleType ON [Lokale].[LokaleTypeID]=[LokaleType].[LokaleTypeID]) ON [Reservation].[LokaleID]=[Lokale].[LokaleID] "+
" WHERE ((([LokaleType].[LokaleType]) Like"+LokaleType.getText()) +"And (([Lokale].[Kapacitet]) Between"+ KapacitetMin.getText() +"And"+ KapacitetMax.getText() +"And (([Reservation].[Dato])="+Dato.getText() +"And (([Reservation].[Start]) Not Between"+StartTid.getText() +"And"+SlutTid.getText();

Jeg ved ikke om mine parenteser evt. laver rod i det hele.
Avatar billede lasse_hyldal Nybegynder
07. maj 2002 - 17:35 #1
SQL-forespørgslen fungerer fint i Access
Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2002 - 17:38 #2
hvilken database ?

Hvis det er mysql skal du ikke have [] rundt om alt

Jeg er heller ikke sikker på du får lov at lave nested joins,
Avatar billede lasse_hyldal Nybegynder
07. maj 2002 - 17:45 #3
Jeg har selvfølgelig lavet nogle ændringer for at læse fra tekstfelter, men ellers fungerer den fint i Access-sql.
Hvad siger du til fejlmeddelelsen?
Avatar billede stig3 Mester
07. maj 2002 - 17:52 #4
Prøv at smid sql-strengen ind i en tekststreng først og udskriv den for at se om du har lavet en bøv.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. maj 2002 - 18:07 #5
Jeg tror ikke det er den linie. Hvad præcis skrives der til dig - linienummer og det hele.
Avatar billede lasse_hyldal Nybegynder
07. maj 2002 - 18:11 #6
Fejlen bliver skrevet i første linie under (=)-tegnet
Avatar billede lasse_hyldal Nybegynder
07. maj 2002 - 18:12 #7
ResultSet rs(her er fejlen)= s.executeQuery(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. maj 2002 - 18:14 #8
er s et java.sql.Statement ?
Avatar billede lasse_hyldal Nybegynder
07. maj 2002 - 18:20 #9
ja. Statement s= con.createStatement();
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. maj 2002 - 20:10 #10
Må vi så ikke godt se koden ? Og den prøcise fejlmeddelelse.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. maj 2002 - 20:11 #11
prØcise ... dumme tastatur ... prÆcise
Avatar billede lasse_hyldal Nybegynder
07. maj 2002 - 20:15 #12
Har selv fundet ud af det problem, men vender tilbage med et nyt i morgen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. maj 2002 - 20:17 #13
Altså Lasse - fortæl fortæl !!!
Avatar billede disky Nybegynder
08. maj 2002 - 12:10 #14
hvis du har fundet fejlen gider du så lukke dette spørgsmål,