Avatar billede richardr Nybegynder
07. maj 2002 - 12:54 Der er 11 kommentarer

Printe indholdet af en fil i VBA

Jeg har koden til at gøre det i VB.. men i VBA dur det med Printer.Noget ikke...

hjælp!!
Avatar billede martin_moth Mester
07. maj 2002 - 13:54 #1
Kan du ikke optage en macro, hvor du printer, og så rette i koden. Snakker vi VBA i word, excel eller?
Avatar billede richardr Nybegynder
07. maj 2002 - 13:56 #2
VBA i et helt 3. program... iFix..
Avatar billede martin_moth Mester
07. maj 2002 - 14:01 #3
Stadig kun kommentar fra mig: Er der ikke en optag-knap, hvor du kan få genererer en "rå-kode" automatisk? Ellers kan du vel optage en tilsvarende macro i fx. excel, og se hvordan vba udskriver... Bare en ide.
Avatar billede richardr Nybegynder
07. maj 2002 - 15:39 #4
har jeg prøvet... det funger.. men ikke som jeg vil ha det.. jeg ønsker nemli ikke at SE indholdet af den fil jeg vil udskrive.. den ska bare smide den ud når jeg trykker på en knap..
Avatar billede martin_moth Mester
07. maj 2002 - 15:49 #5
Øhhh - hvad skal jeg svare for at du kan bruge svaret til noget? Hvad skal du helt præcist have hjælp til? /Martin
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2002 - 22:09 #6
I den kode du har optaget i iFix: kan du ikke sætte visible = False
f.eks:

iFixFil.open ("ifixFil")
iFixFil.visible = False
iFixFil.print

eller noget der ligner... ?
Avatar billede richardr Nybegynder
08. maj 2002 - 07:45 #7
Det jeg HELT præcis ska bruge er:
en måde i VBA at udskrive indholdet af en fil direkte til printeren.
I "normal" VB ka man gøre det således:
Dim strContent As String
Dim intFF As Integer

intFF = FreeFile
Open "c:\fil.txt" For Input As #intFF
  strContent = Input(LOF(1), #intFF)
Close #intFF

Printer.Print strContent
Printer.EndDoc

men i VBA ka den åbenbart ikke bruge den der Print.Print strContent og Print.EndDoc

Så er det jeg gerne vil ha en anden måde at printe direkte ud på..

Håber det hjalp.. :)
Avatar billede martin_moth Mester
08. maj 2002 - 10:43 #8
Det hjalp, for nu forstår jeg da hvad du vil.

Et lillebitte forsøg med at optage en macro i VBA i Excel fortæller mig, at du sikkert kan skrive

strContent.PrintOut
eller
Application.PrintOut strContent

eller noget lignende.

Men ved det ikke, du kan vist desværre ikke få mere "hjælp" fra mig :o(
Avatar billede richardr Nybegynder
08. maj 2002 - 10:59 #9
Det var et forsøg værd.. men det virker desværre ikke. øv..
den siger ved den
strContent.PrintOut "Invalid Qualifier"
ved
Application.PrintOut strContent "Object doesn't support this property or method"

men mange tak fordi du forsøgte.. :)

blackadder.. Det funger desværre heller ikke..
andre der har noge de vil bidrage med?
Avatar billede martin_moth Mester
08. maj 2002 - 14:37 #10
Er der ikke en "optag"-knap i dit program, hvor du kan lure koden af når du har optaget din macro?  Nå, held og lykke med det.
Avatar billede richardr Nybegynder
08. maj 2002 - 15:06 #11
Det er der desværre ik nej.. :(

tak.. :)