Avatar billede vatos Nybegynder
11. juli 2000 - 09:48 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

fejl meddelser

Jeg har efterhånden snart fået opbygget min tipskupon, men når jeg skriver mine fejlmeddelser slettes indholdet af alle felter. Jeg vil gerne have den påpeger fejlen, men beholder brugerens indtastning.

Jeg bruger en streng strErr til at skrive fejlene.
http://www.grisefest.dk/radio.asp
Avatar billede dta Nybegynder
11. juli 2000 - 09:55 #1
Alle dine svar ligger som Request.Form's så hvis du vil være venlig for udfylderen skal du fylde disse værdier ind igen hvilket gøres ved at læse dem ind ige med en
<%
' I begynbdelsen af dit script
str1 = Request.Form("r1")
' Ovs.
>%
%>

Og unde hvert felt skal du skrive.

<input type="radio" name="r1" value="<%=str1%>">

:o)
Avatar billede nktarget Nybegynder
11. juli 2000 - 10:09 #2
Istedet for at lægge dem ind i variabler først, kan du gøre følgende:

<INPUT type=radio name=felt1 value=<%=request.form("felt1")%>>

Avatar billede lp Nybegynder
11. juli 2000 - 13:23 #3
hmmmm, jeg ved godt du gerne vil løse det i asp, men jeg ville nu anbefale at lave et tjek i javascript før formen submittes.....det sparer dig for en masse tid og er lidt mere smart overfor brugeren.....
samtidig har du et problem i din ellers smarte chechboxe hvor der er 3 sikre. har man lavet 3 sikre, men glemt noget andet bliver det muligt at lave 4 cikre før den "lukker" af hvis man klikker på tilbage i browseren ved fejlmeddelsen.......når man så har 4 og igen laver en fejl og trykker tilbage får man mulighed for 5 sikre.....alt dette burde tjekkes i javascript med nogle alert bokse hvis man ikke har gjort det rigtigt, dermed kan brugeren heller ikke snyde med flere sikre :-)

/LP
Avatar billede vatos Nybegynder
11. juli 2000 - 20:41 #4
lp:
Det lyder som en god ide men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre eller spørge om (her i eksperten.dk).
Avatar billede lp Nybegynder
12. juli 2000 - 01:34 #5
du skal have lavet en komplet form tjek i javascript (altså i kategorien javascript)

Det er jeg ikke en haj til, men jeg ville da foreslå dig at lave en problemstilling, hvor du præcist opstiller hvad den skal tjekke, hvornår og hvordan.
fx. at den skal tjekke om der er 3 sikre, hvis ikke skal den lave en popup (alert) med anmodning om dette.
den skal samtidig tjekke om de 13 radio buttons er aktiveret og se om de felter du har med stillinger er udfyldt og om de er det korrekt.........evt. bør den tjekke at det er tal der er indtastet og om der står 1-2 og ikke bare 12 eller 1 etc.......disse og sikkert flere ting skal du beskrive og fylde godt med point i.......så er jeg sikker på at olebole eller erik vil være så flinke at hjælpe dig der.....jeg kan desværre ikke :-)

Held og lykke :-)

/LP
Avatar billede dta Nybegynder
12. juli 2000 - 09:33 #6
Inden du følger lp's udemærket råd er der dog en ting du skal spørge dig selv om. Hvis ikke browseren har alle informationer, men at nogle af informationerne skal valideres op imod en database, Så er det bedre at bruge din metode med asp.

Hvis alle informationerne er tilgængelig for browseren (herunder om felter er udfyldt eller ej, evt. nogle udregninger) så vil jeg også anbefale lp's råd.

:o)
Avatar billede dta Nybegynder
12. juli 2000 - 15:42 #7
Her er en funktion til at checke via JavaScript hvis du følger lp's forslag

<script Language="JavaScript"><!--
function check_Form(Form)
{

  if (Form.txt.value == "")
  {
    alert("TExt felt ikke udfyldt");
    Form.txt.focus();
    return (false);
  }

  if (Form.txt.value.length < 2)
  {
    alert("Der skal min være x karakter i feltet");
    Form.txt.focus();
    return (false);
  }
  return (true);
}
//--></script>
<form method="POST" action="eteller%20andet" onsubmit="return check_Form(this)" name="form">
<textarea rows="2" name="txt" cols="20"></textarea><input type="submit" value="Submit" name="B1"><input type="reset" value="Reset" name="B2">
</form>

:o)

Avatar billede lp Nybegynder
12. juli 2000 - 15:46 #8
dta>> prøv at tjekke det spørgsmål vatos har stillet i kategorien javascript........den er rimelig heftig og kan vist desværre ikke begrænses til den du kommer med her :-)

/LP
Avatar billede dta Nybegynder
12. juli 2000 - 15:55 #9
lp>> NEj jeg har ikke set spørgsmålet. Og ovenstående var ikke et forsøg på at score point, men udelukkende for at være venlig. :o) :o)
Avatar billede vatos Nybegynder
12. juli 2000 - 17:08 #10
dta: jeg takker mange gange !!
Avatar billede vatos Nybegynder
12. juli 2000 - 17:09 #11
lp: Det ser ikke ud til at der nogen der kan hjælp ...hmmmm
Avatar billede lp Nybegynder
13. juli 2000 - 10:59 #12
dta......ditto....jeg prøvede også på at være venlig overfor dig og fortælle dig at han allerede var igang på et nyt spørgsmål, og i det tilfælde at du kunne klare den opgave kunne du score point der :-)))
Avatar billede dta Nybegynder
13. juli 2000 - 11:03 #13
Jeg har set dit spørgsmål og forsøgte igår at finde tiden, men det var den ikke lige til (Det er jo ikke et 5 min spørgsmål). Men jeg vil gerne forsøge men jeg regner ikke med at have noget før mandag.

:o)
Avatar billede vatos Nybegynder
14. juli 2000 - 09:40 #14
dta: jeg ville blive meget glad hvis du ville kigge på det !!