Avatar billede jhall Nybegynder
07. maj 2002 - 10:28 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ArGoSoft mailserver

Hej alle.
Jeg har downloadet ArGoSofts mailserver og installeret den. Jeg kan sende, men ikke modtage. Jeg kan ikke finde ud af, hvilket IP jeg skal sætte op hos DHT hvor jeg kan rette i DNSen. Mine domæner ligger på egen server, men jeg bruger DHT som DNS.
Og CyberCity er min opkobling ADSL.
Hilsen jhall
Avatar billede jorn1 Nybegynder
07. maj 2002 - 11:11 #1
din faste ip som du har fået fra cybercity
Avatar billede jhall Nybegynder
07. maj 2002 - 11:18 #2
Hej jorn1
Hvor vil du mene IP adressen skal være...?
Jeg har læst hér, et eller andet sted, at det skal være mailserverens navn (CC´s)
Jeg har før haft skrevet min IP hos DHT dér hvor jeg kan styre DNS, mail osv. uden virkning...;-)
Avatar billede jorn1 Nybegynder
07. maj 2002 - 11:29 #3
her kan du se min DNS opsætning godt nok ikke hos DHT men ved gratisdns

http://c-house.dk/dnsdump.jpg
Avatar billede jorn1 Nybegynder
07. maj 2002 - 11:43 #4
du skal selvfølelig ikke bruge backup mailveksler hos tele.dk brug den du kan få oplyst af cybercity
Avatar billede eky Nybegynder
07. maj 2002 - 12:19 #5
I Outlook, som jeg formoder du bruger til at læse post, skal du skrive din lokale ip-adresse (192.168.1.3 mener jeg det er, når du har Pro@access), og ikke den faste (80.196.107.142)
Avatar billede jhall Nybegynder
08. maj 2002 - 23:24 #6
Hej jorn1.
Tak for dit link. Jeg kan desværre ikke rigtigt bruge det til noget. DHT har åbenbart en anden måde at gøre "tingene" på...;-(

Jeg har fået en mail fra DHT, der beskriver lidt om hvad jeg kan/skal gøre på deres admin side...
Dette har jeg gjort...men det virker altså ikke alligevel...;-(
jeg skriver min egen IP i ArGoSoft...måske det er forkert ?
Men hvilken skal jeg så skrive ?
Øv hvor jeg føler mig dum...

Men tak for jeres tålmodighed...;-))
Avatar billede eky Nybegynder
08. maj 2002 - 23:49 #7
Her kommer min opsætning af Argosoft mailserver (lettere tilrettet den opsætning du skal bruge).
Faneblad Generelt: DNS server = 194.239.134.83 (Teledanmarks, som du også bruger til din internetforbindelse), Kryds i Load server at windows startup, Kryds i Automaticaly start the server, kryds i Allow relay. IP home = 192.168.1.2, Localhost = surfsmsdk (eller hvad du nu kalder din pc)
Faneblad Local domains: surfsms.dk
Faneblad SMTP Autentication: Kryds i Enable SMTP Autentication, kryds i Use POP3 user names and password.
Faneblad Ports: Sæt POP3 til port 53.
De andre faneblade er sat til default.

Opsætning i Outlook: Lav en konto med emailadresse postmaster@surfsms.dk
Faneblad Servers: Incomming mail (pop3) ) 192.168.1.2, Outgoing mail (SMTP) = smtp.mail.dk (skal være din normale udbyders), Account name = postmaster
Faneblad Advanced: Outgoing mail = port 25, Incomming = post 53.
Avatar billede jhall Nybegynder
09. maj 2002 - 00:36 #8
Hej eky
Tak for din opsætning. Den vil jeg altså lige kigge på. jeg tror ikke jeg har sat mailserveren op på den måde....

Lige en ting. Jeg er IKKE opkoblet hos TDC, men hos
CC( CyberCity )

Jeg vender tilbage når jeg har set på min opsætning af ArGoSoft mailserver.
Avatar billede jhall Nybegynder
20. januar 2003 - 10:37 #9
Jeg har nu endelig fundet ud af hvordan det skal gøres - det tog sin tid, men nogen gange hjælper det at sove på det....;-)

Der var to prob. i det: jeg skulle åbne port 110 på routeren, og jeg skulle bruge mailgate.cybercity.dk i mine mx records.

Da i begge gav mig nogle gode hints, tillader jeg mig at dele pointene imellem jer.
Hilsen Jørgen.