Avatar billede hanz Nybegynder
11. juli 2000 - 03:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skrive en Slet-knap afhængig af bruger...

Hvordan for jeg slette knappen længere nede på siden til kun at dukke frem hvis man er administrator? Det er dette stykke kode der skal komme frem...

<%
If Len(strEdit) <> 0 Then
%>
            <input type="button" value="Slet" name="Slet" onClick="java script:location.href='Artikel.asp?mode=slet&id=<%=strId%>'"><br></td></tr>

<%
End If
%>

<body bgcolor="#ffffff" topmargin="5" leftmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<center>
<%
If strEdit = 1 Then
    Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    myConn.Open tempConn

    strSQL = "SELECT * FROM ForsArtikel Where Id = " & strId

    Set rs = myConn.Execute(strSQL)
    If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
        strOverskrift = rs("Overskrift")
        strBillede = rs("Billede")
        strTeaser = rs("Teaser")
        strForfatter = rs("Navn")
        strArtikel = rs("Artikel")
    End If

    myConn.Close
    Set myConn = Nothing

    strEdit = 2
    strMode = "add"
End If

Select Case strMode
Case "slet"
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open tempConn

SQL = "DELETE FROM Artikel WHERE (ID = " & strId & ") "
myConn.Execute (SQL)

myConn.Close
Set myConn = Nothing
Response.Redirect("Artikel.asp")

Case "add"
%>
<div align="center">
<table align="center" border="0" width="550" cellspacing="0" cellpadding="2" style="border-left: 1px solid rgb(0,0,0); border-right: 1px solid rgb(0,0,0); border-top: 1px solid rgb(0,0,0); border-bottom: 1px solid rgb(0,0,0)">
        <form method="POST" action="Artikel.asp?id=<%=strId%>">
        <tr>
              <td valign="middle" align="center" colspan="2" bgcolor="E3E5EC"><b>Indtast dine data i følgende felter:</b><%=strError%></td>
          </tr>
          <tr>
              <td width="30%" align="right" valign="middle">Artikeloverskrift:</td>
              <td width="70%" valign="middle"><input type="text" name="Overskrift" size="52" value="<%=strOverskrift%>"></td>
        </tr>
        <tr>
              <td width="30%" align="right" valign="middle">Filnavn (Billede):</td>
              <td width="70%" valign="middle"><input type="text" name="Billede" size="52" value="<%=strBillede%>"></td>
        </tr>
        <tr>
              <td width="30%" align="right" valign="middle">Teaser:</td>
              <td width="70%" valign="middle"><input type="text" maxlength="60" name="Teaser" size="52" value="<%=strTeaser%>"></td>
        </tr>
        <tr>
              <td width="30%" align="right" valign="middle">Forfatter:</td>
              <td width="70%" valign="middle"><input type="text" name="Forfatter" value="<%=strForfatter%>" size="52" readonly></td>
        </tr>
        <tr>
              <td width="30%" align="right" valign="top">Artikel:</td>
              <td width="70%" valign="middle"><textarea cols="44" rows="8" name="Artikel" value=""><%=strArtikel%></textarea></td>
        </tr>

        <tr>
            <td valign="middle" align="center" colspan="2">
            <input type="submit" value="Gem" name="Gem<%=strEdit%>">&nbsp;&nbsp;
            <input type="button" value="Annullér" name="Annuller" onClick="java script:location.href='Artikel.asp'">&nbsp;&nbsp;
<%
If Len(strEdit) <> 0 Then
%>
            <input type="button" value="Slet" name="Slet" onClick="java script:location.href='Artikel.asp?mode=slet&id=<%=strId%>'"><br></td></tr>

<%
End If
%>
        </tr>
        <tr>
              <td colspan="2" align="center" valign="top"><b><br><br><a href="Artikel.asp?mode=showall">Vis alle Artikler!</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a onMouseOver="status=' Upload et Billedee '; return true" onMouseOut="status=''; return true" onClick="openWindow('log/baser/upload.asp', WIDTH=400, HEIGHT=200); return false" href="log/baser/upload.asp">Klik her for at uploade et Billede!</a></b><br><br></td>
        </tr>
  </form>
</table>

hanz
Avatar billede xjaw Nybegynder
11. juli 2000 - 11:27 #1
hvorfra vil du ha' at vide om brugeren er administrator?

en sessionvariabel? cookie? eller er det brugernavnet på klientmaskinen?

Avatar billede hanz Nybegynder
11. juli 2000 - 11:43 #2
Fra en seesionvariabel. Sådan som det skal fungere, er at man logger sig ind og via brugernavnet på login-siden får admin-rettigheder alt efter navn (Admin giver det hele) Jeg har prøvet med " If session("Brugernavn") = "Admin" Then"
og så det HTML der skal udskrives, men det virker ikke... så jeg er sku' lidt på bar bund!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
11. juli 2000 - 11:50 #3
If Session("brugernavn") = "Admin" then
If Len(strEdit) <> 0 Then
%>
          <input type="button" value="Slet" name="Slet" onClick="java script:location.href='Artikel.asp?mode=slet&id=<%=strId%>'"><br></td></tr>
<%
End If

Hvis ikke det virker, så er det fordi, der ikke ER nogen session, der hedder : brugernavn ... :)

Man kunne også "teste" for det :

If Session("brugernavn") = "Admin" then
If Len(strEdit) <> 0 Then
%>
          <input type="button" value="Slet" name="Slet" onClick="java script:location.href='Artikel.asp?mode=slet&id=<%=strId%>'"><br></td></tr>
<%
End If
Else
Response.Write "Dette kræver administratorstatus!"
End If
Avatar billede hanz Nybegynder
11. juli 2000 - 12:32 #4
Har fundet ud af det... ellers tak for hjælpen!!
Avatar billede xjaw Nybegynder
11. juli 2000 - 13:14 #5
ingen tak.. hellere en 20'er.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
11. juli 2000 - 14:24 #6
Okay, så skrive lige løsningen!
Avatar billede hanz Nybegynder
12. juli 2000 - 03:55 #7
OK here it comes:

<%
If Session("UserID") = 2 then

If Len(strEdit) <> 0 Then
%>
            <input type="button" value="Slet" name="Slet" onClick="java script:location.href='Artikel.asp?mode=slet&id=<%=strId%>'"><br></td></tr>

<%
End If
%>

hanz
Avatar billede xjaw Nybegynder
12. juli 2000 - 10:16 #8
ok, nu fatter jeg ingenting.. der er da ingen forskel på UserId = 2 og Brugernavn = "Admin"

hvorfor får phylox2 så ikke i det mindste nogle af pointsene, da din løsning er 99.9% magen til hans løsning.
Avatar billede lcc Nybegynder
12. juli 2000 - 10:25 #9
Ja det virker godt nok skummelt ! Det er da meget smart at sige at man selv har fundet ud af det og så bruge phylox2's svar og spare de point .... men fair er det ikke !!