Avatar billede ddayone Nybegynder
10. juli 2000 - 19:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Variabelforvirring

Hej Alle eksperter, jeg har et temmelig simpelt spørgsmål. Hvordan kan det være at linjen DoCmd.RunSQL "UPDATE tbl_samlet_opg SET tbl_samlet_opg.Periode =" + [MyValue2] + ";", -1

giver følgende problem. MyValue2 indeholder eks. værdien feb1999, men når jeg kører SQL sætningen, kommer der et vindue frem og vil have værdien indtastet igen. Weird. Håber at I kan hjælpe.

Her er min funktion
Public Function Copy_table()
Dim Message, Title, MyValue1, MyValue2, xx

    DoCmd.SetWarnings False

    ' Inputbox spørger om navnet på ny backuptabel
    Message = "Du skal nu tage backup af de gamle data! Hvilken måned stammer data fra (xxx9999)? Feltet må ikke være blankt !"    ' Set prompt.
    Title = "Lav Backup af Tabel"
    MyValue1 = InputBox(Message, Title)
    ' Her laves kopi af tabel
    DoCmd.CopyObject , MyValue1, acTable, "tbl_samlet_opg"

    Beep

    Message = "Hvilken måned skal du til at indtaste ? (xxx9999)? Feltet må ikke være blankt !"    ' Set prompt.
    Title = "Lav Backup af Tabel"
    MyValue2 = InputBox(Message, Title)

DoCmd.RunSQL "UPDATE tbl_samlet_opg SET tbl_samlet_opg.Periode =" + [MyValue2] + ";", -1

Avatar billede fdata Forsker
11. juli 2000 - 00:04 #1
MyValue2 er en tekststreng. Derfor skal der anførselstegn om:
DoCmd.RunSQL "UPDATE tbl_samlet_opg SET tbl_samlet_opg.Periode ='" + [MyValue2] + "';", -1
Avatar billede ddayone Nybegynder
11. juli 2000 - 09:05 #2
Tak for hjælpen, jeg havde lidt problemer med at gennemskue problemet. Du kommer med i min aftenbøn