Avatar billede blat Nybegynder
22. juni 1999 - 23:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gratis eller billig database?

Jeg skal lave en database client, som jeg regner med at sælge.
Jeg skal derfor bruge en database, som selfølgelig skal følge med programmet.
Findes der nogle gratis eller billige
sql-baser, gerne med delphi interface?
(Svar skal dokumenteres)
Avatar billede a1a1 Novice
23. juni 1999 - 00:07 #1
no dok no points

mysql er vist gratis
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. juni 1999 - 00:17 #2
Selve databsen (eller filen i SQL er da gratis, det er selve SQL severen der ikke er det) kan du ikke nøjes med Access, da men kan lave nye Access databaser ved hjælp af ADO
Avatar billede blat Nybegynder
23. juni 1999 - 00:30 #3
Jeg kan sikkert godt nøjes med access,
men skal man ikke have etellerandet runtime modul med når man bare bruger filen?
hvis ja, koster den noget?
Avatar billede a1a1 Novice
23. juni 1999 - 00:38 #4
der er jo odbc drivere med windows, men mulitimilliardærsoft vil nok gerne have noget, spørg dem eller evt. ravenholm (http://www.ravenholm.dk)..
Avatar billede blat Nybegynder
23. juni 1999 - 00:42 #5
dvs hvis man bare anvender en access-fil, så skulle der ikke være problemer?
Hva med paradox?
Den har jeg med held flere gange brugt;
Ville filen fra den også være gratis?

Avatar billede a1a1 Novice
23. juni 1999 - 00:50 #6
jeg ved det...

læs din licens aftale til access (hvis du har en :)), der må stå om du må vidersælge det som du kan lave med programmet, det ved jeg man tx ikke må med den learningedition af c++ jeg købte engang..

:)
Avatar billede blat Nybegynder
23. juni 1999 - 00:52 #7
Jeg har ikke selv access, men jeg har
det på arbejdet.
Jeg ville bare være sikker på om det var
ok at lave en databasefil der, også sælge den som en del at et kommercielt produkt.
Btw, er det ikke lidt sygt at sidde om natten og besvare spørgsmål? :)
Avatar billede a1a1 Novice
23. juni 1999 - 01:19 #8
jo
Avatar billede blat Nybegynder
23. juni 1999 - 01:23 #9
nå... nen du kan jo lige så godt få de der point. Jeg kan jo ik bruge dem
:)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. juni 1999 - 12:30 #10
selvfølgelig må man sælge selv Access databasefilen (*.mdb) det er jo det samme som Word dokumenter og dem er der mange der sælger sammen med deres produkt
Avatar billede bkp Nybegynder
23. juni 1999 - 16:26 #11
Hvis du har MS Office 97 developer edition, er der et runtime program der kan køre access programmer, uden at man kan designe, dette program må man frit distribuere!