Avatar billede mesteren Nybegynder
06. maj 2002 - 18:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

visning af poster i en database

er der nogle der ved hvad man skrive for at få vist antal (id) der er i ens database.. så man kan se hvor mange id nummer (medlemmer) der er i databasen!

Kodningen i asp!

håber i kan hjælpe!

hilsen
Brian henriksen
Avatar billede pfp Nybegynder
06. maj 2002 - 19:00 #1
SQL = "Select COUNT(ID) As Antal FROM din_tabel"
Set rs = Conn.Execute(SQL)

Derefter trækker du bare antallet ud med <%=rs("Antal")%>
Avatar billede pfp Nybegynder
06. maj 2002 - 19:01 #2
Du skal selvfølgelig også lige oprette forbindelse til din database:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("db.mdb")
Conn.Open DSN
%>
Avatar billede mesteren Nybegynder
06. maj 2002 - 19:07 #3
ok..men hvad mener du med! Derefter trækker du bare antallet ud med <%=rs("Antal")%>
hvordan skal kodningen se ud! hvis den skal vise at jeg har fra 200 memlemmer lige nu! og når der så kommer en mere skal den selv skift!
jeg er ikke så godt til asp endnu!
Avatar billede pfp Nybegynder
06. maj 2002 - 19:10 #4
Ok, her kommer der lige helt fra bunden:

1. Gå ind i Notesblok
2. Indsæt nedenstående kode

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("db.mdb")
Conn.Open DSN

SQL = "Select COUNT(ID) As Antal FROM din_tabel"
Set rs = Conn.Execute(SQL)

Response.Write "Antal medlemmer i databasen: " & rs("Antal")
%>

3. Gem filen som "Antal.asp"
4. Upload filen til din server eller kør den igennem din lokale web-server (PWS eller IIS).

/peter
Avatar billede terry Ekspert
06. maj 2002 - 19:20 #5
SELECT Count(*) as NumberOfRecords FROM yourTable
Avatar billede mesteren Nybegynder
06. maj 2002 - 19:20 #6
mange tak!  er der mulighed at jeg kan få dit icqnummer,, hvis jeg skal bruge lidt mere prof hjælp?

hilsen
brian Henriksen
icq 5761260
Avatar billede terry Ekspert
06. maj 2002 - 19:20 #7
and that was an answer!