Avatar billede starhand Nybegynder
06. maj 2002 - 14:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HTML-link

Burde være enkelt...

Kan man få et tekst-link til at refere til to forskellige frames?

Dvs. "link1" skal både åbne "tekst1.htm" i frame "main" og "billede1.htm" i frame "bottom"
Avatar billede cdc Novice
06. maj 2002 - 14:23 #2
<A HREF="apage.html" TARGET="frameName1" onClick="parent.frameName2.location.href='bpage.html'">go</a>
Avatar billede starhand Nybegynder
06. maj 2002 - 14:32 #3
xzxzx-kan-ikke-logge var hutigst... tak skal I ha´!!
Avatar billede starhand Nybegynder
06. maj 2002 - 14:46 #4
hmmm, lige et øjeblik...
"xzxzx-kan-ikke-logge" drejer sig om det samme link til to frames - og ikke to forskellige links til to forskellige frames.

/cdc dit virker ikke... - den åbner ikke onClick-linket da det andet frame ligger uden for det aktuelle dokument, dvs. et link der ligger et niveau ude.
Avatar billede cdc Novice
06. maj 2002 - 14:52 #5
så set stien til der du har doc., og husk framename
06. maj 2002 - 15:10 #6
jamen erdet da ike:
<script language="Javascript">
  function multilink(link1,link2) {
    window.parent.frames["main"].location.href=link1;
    window.parent.frames["bottom"].location.href=link2;
  }
</script>

<a href="#" onClick="multilink('tekst1.htm' , 'billede1.htm');">Klik her</a>

da?
Avatar billede starhand Nybegynder
06. maj 2002 - 15:28 #7
"xyxyx-kan-ikke-logge", - nej, da "bottom" ikke findes i det eksisterende vindue men skal hentes fra index-filen.

"/cdc", - det er ikke et problem at refere til documentet, men hvordan skal jeg refere til target i et andet dokument? target="\\..."bottom""?
Avatar billede cdc Novice
06. maj 2002 - 17:28 #8
ghar du gang i noget asp/php eller er det et bookmark du mener med bottom ?
Avatar billede starhand Nybegynder
06. maj 2002 - 19:18 #9
"bottom" er blot navnet på den ene af de to frames, som skal erstattes...