Avatar billede pollas Nybegynder
10. juli 2000 - 15:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access-problemer

Hmm, efter at have flyttet mine filer til et andet webhotel, får jeg nu denne her:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or object is read-only.

Jeg forbinder således: objRec.Open "Kunder", "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&x&"", adOpenStatic, adLockOptimistic, adCmdTable

Jeg er ikke så stiv i disse definitioner, så hvis der er nogen, der kan hjælpe... Kan det være webhotellet?

På forhånd tak

/Anders
Avatar billede lp Nybegynder
10. juli 2000 - 15:12 #1
jeg tror din database fil og evt. de filer som updater databasen ligger i en mappe som ikk ehar fulde rettigheder, flyt dem evt. til mappen scripts hvis en sådan findes eller kontakt supporte hos dit webhotel.....det er helt sikkert pga. af rettigheder..

/LP
Avatar billede pollas Nybegynder
10. juli 2000 - 18:27 #2
Se, det tænkte jeg nok, men den ligger netop i scripts, hvor jeg på tidligere hoteller har haft denne fulde adgang.

Det har ikke noget med min streng at gøre?
Avatar billede flemming Nybegynder
10. juli 2000 - 23:43 #3
adOpenStatic kunne tænkes at volde problemer.

Men du kannemt test om du kan skrive i din database. lav en SQL streng der foretager en simpel update eller insert. F.eks. kunne lave en hurtig test tabel.

f.eks.
strSQL = "INSERT INTO tblTEST VALUES(1)"
Avatar billede flemming Nybegynder
10. juli 2000 - 23:46 #4
Avatar billede bono28 Nybegynder
11. juli 2000 - 00:12 #5
Du kan selvfølgelig altid ringe til dit webhotel, og snakke med dem, men jeg tror at der er gået noget galt med din add-fil.
Jeg bruger :'- Opret connection less forbindelse (uden DNS)  objectet kaller vi 'conn'
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("mappe/xxx/xxx.mdb")
'- End

i min add fil.  Og den kører altid.
Nej, jeg tror ikke det er webhotellet,
medmindre de har sæt lås på mappen.
Avatar billede zyber Nybegynder
11. juli 2000 - 09:35 #6
Jeg har selv haft det problem hos Uni2, og det skyldes til rettigheder på web-hotellet. Ring til dem og sig at du skal have fulde rettigheder til enten hele sitet eller bare til den mappe din base ligger i.