Avatar billede dme Nybegynder
06. maj 2002 - 08:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Regexp og æøå

Hejsa,

Jeg har problemer med at få nedenstående metoden til at acceptere æøå. Metoden ser sådan ud:

function CheckEmail(str)
{
    var splitted = str.match("^(.+)@(.+)$");
    if(splitted == null) return false;
    if(splitted[1] != null )
    {
      var regexp_user=/^\"?[\w-_\.&\+/æøå]*\"?$/;
      if(splitted[1].match(regexp_user) == null) return false;
    }
    if(splitted[2] != null)
    {
      var regexp_domain=/^([\da-zA-Z-]{1,}\.){1,}[A-Za-z]{2,4}$/;
      if(splitted[2].match(regexp_domain) == null)
      {
        var regexp_ip =/^\[\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3}\]$/;
        if(splitted[2].match(regexp_ip) == null) return false;
      }// if
      return true;
    }
return false;
}

Problemet er i det regulære udtryk:
regexp_user=/^\"?[\w-_\.&\+/]*\"?$/;

Denne vil ikke godtage æøå i strengen, så jeg prøvede:
regexp_user=/^\"?[\w-_\.&\+/æøå]*\"?$/;

Men dette virker heller ikke. Hvordan kan jeg få det regulære udtryk til at godkende æøå?

/David

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. maj 2002 - 10:11 #1
Tilføj også ÆØÅ, så virker det da. Prøv lige at vise linien med rigtige
\-er (de fjernes i spørgsmålet, men ikke kommentarer)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. maj 2002 - 10:12 #2
Eksempel der virker:

  var s="Æblegrød";
  if (s.match(/^[\wæøåÆØÅ]*$/)) {
    alert("ok");
  } else {
    alert("nix");
  }
Avatar billede =maddog= Nybegynder
06. maj 2002 - 13:10 #3
erikjacobsen med den berømte træsko trækker blankt og afleverer endnu et ord man næppe finder i et andet spørgsmål på eksperten.
Avatar billede dme Nybegynder
06. maj 2002 - 14:11 #4
Jeg har rettet min kode til og nu virker det. Ved ikke hvorfor, da det ligner det andet der ikke virker :).

Anyway, tak for eksemplet ...

/David

PS. Husk lige at skrive det som et svar, så du kan få dine point.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. maj 2002 - 14:39 #5
næh, jeg har vel ikke hjulpet dig. Så behold bare dine point selv.
Avatar billede dme Nybegynder
06. maj 2002 - 18:29 #6
Øhhmmm ... ok ...