Avatar billede aortsx Nybegynder
10. juli 2000 - 01:31 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Fiktive navne og adresser

Der er vel ikke en der har en URL til en txt.-fil ell. lign. med fiktive navne og adresser m.v.?
Det ville jo være rart, hvis man kunne undgå triviel indtastning af data til testbrug.
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. juli 2000 - 10:33 #1
Hvilket format søger du informationerne i ? kommasepereret, sgml/xml eller ?!? evt et dump af en mySQL database ?
Avatar billede aortsx Nybegynder
10. juli 2000 - 13:32 #2
Kommasepareret eller dump af databse ville være dejligt, sgml/xml kender jeg ikke så meget til.
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. juli 2000 - 13:44 #3
hvormange adresser skal du bruge ?
Avatar billede aortsx Nybegynder
10. juli 2000 - 18:04 #4
Hmm.. gerne et par hundrede.
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. juli 2000 - 18:10 #5
lad os sige 5 points pr adresse, og definer kommaformatet...

fornavn, efternavn, adresse, adresse2, post, by, telefon ?!?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. juli 2000 - 20:27 #6
Hvis dette er noget, kan vi godt udvide scriptet eller ændre det. Du
kan prøve det på http://eksperten.i.hasselager.net/perl/20757a.pl
og det vil give dig 10 forskellige adresser:

#!/usr/bin/perl

@fornavn = ("Peter","Hans","Kurt");
@efternavn = ("Jensen","Hansen","Petersen");
@gade = ("Overgaden","Undergaden","Mellemgaden","Bommen");
@by = ("1234,Overby","1276,Nederby","7762,Fjolleby");

$count=10;

print "Content-type: text/plain\n\n";

for ($i=0;$i<$count;$i++) {
  print $fornavn[int(rand($#fornavn))+1].",";
  print $efternavn[int(rand($#efternavn))+1].",";
  print $gade[int(rand($#gade))+1]." ".(int(rand(500))+1).",";
  print $by[int(rand($#by))+1].",";
  print int(rand(9)+1);
  for ($j=1;$j<8;$j++) {
    print int(rand(10));
  }
  print "\n";
}
Avatar billede aortsx Nybegynder
10. juli 2000 - 21:44 #7
Hvis jeg forstår dig ret ljweb, vil du have 200*5=1000 points for at give mig 200 adresser. Det synes jeg jo nok er lige i overkanten af det forsvarlige.
Vi må jo også tage hensyn til de øvrige eksperter på topscorerlisten.
Så ellers tak.
Avatar billede aortsx Nybegynder
10. juli 2000 - 21:53 #8
Det er smart erikjacobsen. Jeg kan nok godt selv finde ud af at udvide til mere end 10 adresser.
Jeg har selv lavet noget lignende, "problemet" er at mine navne kommer til at ligne medlemmer fra en indvandrerforening (IKKE racistisk ment!!)

;o)

fx:
Itrsah Sfjcrhi, Usghousvej 41
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. juli 2000 - 22:07 #9
Hehe, ja, så synes jeg en lang liste af navne er bedre... Du kan nok
finde på flere end Hans, Kurt og Peter. Der er nu ingen garanti for
gengangere. Du har adgang til Perl - jeg synes lige det var nemmere end
PHP.

ljweb ville nok skrive dem ind i hånden, og så synes jeg egentlig 5 point pr.
adresse er rimeligt nok. Han må da også komme og slå min græsplæne for
5 point i timen...
Avatar billede aortsx Nybegynder
10. juli 2000 - 22:10 #10
php-manualen anbefaler brug af srand() før brug af rand().
Er det mon nødvendigt at initialisere med srand() før hvert kald af rand()??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. juli 2000 - 22:35 #11
Ikke i Perl. Du får for forskelligt resultat hver gang. Hvis man ikke i et script har brugt
Perl-ækvivalenten af srand inden første kald af rand, bliver den selv kaldt med en
nogenlunde tilfældig værdi (sikkert noget med tidspunktet). I dette tilfælde er det fint
nok.

Er du ved at oversætte den til PHP?
Avatar billede aortsx Nybegynder
10. juli 2000 - 22:40 #12
Men nu har jeg altså ikke adgang til Perl. Jeg mener blot at kunne gennemskue din kode og lave det samme i PHP.
Det du overordnet gør, er vel at lave nogle arrays, som du efterfølgende hiver indexer ud af v.h.a. en random-funktion, ikke?
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. juli 2000 - 22:40 #13
erik >> jeg regnede med en hurtig copy'n'paste løsning... jeg regnede ikke med 200 adresser, mere en 10 - 20, hvorfor jeg mente det var overkill med en Perl løsning ;D

Man må jo indse sine fejl når man ikke læser kommentarer godt nok før jeg svarer... *ups* ;D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. juli 2000 - 22:46 #14
Du kan evt. bare give mig en bedre liste af navn osv. så kan du køre det fra ovennævnte
URL. Eller du kan downloade Perl til at køre på din PC (et mindre antal MB).
Avatar billede aortsx Nybegynder
10. juli 2000 - 23:00 #15
Tak, men jeg vil egentlig gerne selv nu jeg er i gang med det. Det er faktisk ret sjovt.
<?php
$fornavne = array("Anders","Lone","Vibeke","Mads","Søren","Karl","Trine","Knud","Jørgen","Mustafa","Thomas");
srand((double)microtime()*1000000);
$i=rand(0,10);
echo $fornavne[$i];
?>
Nogle flere arrays og så det hele i en forløkke fra 1 til 200, så skulle det vist virke.
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. juli 2000 - 23:06 #16
Hvis du istedet for at lave en random løkke kan du lave en FOR løkke inde i en forløkke der ikrementielt løber dine arrays igennem...

Hvis du skriver 20 unikke fornavne og efternavne og kører det igennem, får du 400 navne uden gengangere...

en FOR i en FOR er ikke altid smart, men i denne forbindelse overlever du nok ;D

Et mindre feberforsøg på at redde min tidligere udtalelser ;D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. juli 2000 - 23:12 #17
Finn,Jytte,Erik,Sofie,Lars,Matilde,Emma,Frederik,Frederikke,Bo,Ib,Tammy,Ben,Bill,Ulla,Ingolf,Yrsa,Frede
Avatar billede aortsx Nybegynder
10. juli 2000 - 23:46 #18
Det er i orden ljweb, no offence, og jeg vil jo også helst undgå spøgelser(gengangere) i min db ;-)

Og erikjacobsen, tak for navnebidraget, det begynder at ligne noget.
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. juli 2000 - 00:02 #19
Mortensen, Petersen, Pedersen, Hem, Allen, Poulsen, Jensen, Hansen, Sørensen, Larsen, Henriksen, Madsen, Issaksen, Svendsen, Jönsson, Gehlert, Johansen, Nielsen, Piil, Riis

Der var lige 20 efternavne til Eriks fornavne ;D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. juli 2000 - 00:40 #20
Syrenvej, Syrenvænget, Violvej, Violvænget, Syrensvinget, Violsvinget, Syrenalleen, Syrengyden,
Syrengaden, Syrevej (er den ikke fra en Olsenbandefilm?), Neptunvej, Merkurvej, Hans Peter Thomsens Alle,
Brovej, Borevej, Borebillevej, Brobissevej, Snuskegyden, De røde lygters vej.

Hmm, det er vist ved at blive sent...
Avatar billede aortsx Nybegynder
11. juli 2000 - 01:13 #21
og Syrebassevej...
Jo, Syrevej lyder Ballingsk.
Tak for bidragene, det er alt for meget.
I øvrigt er jeg færdig, og det virker fint med både postnumre, email-adr., indmeldelsesdato m.v.
Så nu har jeg 200 records der (næsten) ikke ligner hinanden.