Avatar billede wittenkamp Nybegynder
05. maj 2002 - 19:32 Der er 6 kommentarer

Manglende adgang til brænder.

Har haft brænder i min computer i snart fire år. Den har faktisk virket perfekt altid. Nu var der så gået måske 4 -5 mdr. hvor jeg ikke har haft den i brug, så i sidste uge skulle jeg bruge den, men fik den besked, at der ikke var adgang til brænder. Jeg geninstallerede driever, restartede comp. og alt var ok. Men næste dag var den igen væk, samme procedure igen. Jeg har nu fundet ud af, at når jeg starter comp. er der ikke adgang, den findes ikke i denne computer, men hvis jeg så går til menuen start - luk comp - genstart. Efter denne proces er den med i denne comp. virker det ikke meget underlig? kan der gives en forklaring ?
Avatar billede dp-boy Nybegynder
05. maj 2002 - 20:04 #1
Alle ledninger sidder vel rigtigt inde i selve computeren ik??? Hvis du ikke allerede har tjekket det, så sørg for at alle ledninger sidder som de skal, og ikke mindst at de sidder ordentligt fast... Havde selv nogenlunde samme problem med min diskettedrev, hvor det viste sig at ledningen til bundkortet ikke sad helt fast.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
05. maj 2002 - 21:39 #2
Det kunne være at din computer trænger til en oprydning.(formatering/gen installering i værste fald)
Har du prøvet at lave en diskoprydning og diskdefragmentering på den?
Jeg syntes min egen plejer at blive sløv efter ½-1 år,så får den lige en formatering og så kører det bare igen.
Så kommer man også af med det man aldrig bruger alligevel:-)
Avatar billede wittenkamp Nybegynder
07. maj 2002 - 00:40 #3
Alle ledninger sidder som de skal, ellers ville der jo nok heller ikke komme kontakt i anden opstart.
Hvad angår formatering, har du jo nok ret men dette ville være et meget drastisk skrit, som jeg forøvrigt tidligere har benyttet flere gange, men på selv om  man er meget omhyggelig med gennemgang af comp. er der altid noget, som man glemmer at gemme på anden vis, og så er det borte for evigt. Så det er nok en mulighed, som skal vente lidt, jeg kan jo tros alt komme i kontakt med brænderen.
Avatar billede pentium4 Juniormester
14. maj 2002 - 01:42 #4
Prøv at opgradere firmwaren. Hvis det er en Plextor skal du hente fra den Amerikanske side. Jeg har hørt fra en ven, at den ikke skulle virke fra den Europæiske side, da han lige har prøvet, men det virkede fra den Amerikanske side.
Avatar billede wittenkamp Nybegynder
14. maj 2002 - 11:35 #5
rs2000 har jo faktisk sine point tilgode, men hvordan går man tilbage og giver ham sine point ????
Avatar billede xpx Nybegynder
14. maj 2002 - 14:28 #6
Du kunne jo få han til at svarre igen!

XpX