Avatar billede kren Nybegynder
09. juli 2000 - 23:13 Der er 7 kommentarer

Træk mellemrum ud fra database....

Er ved at lave en Gæstebog.

Kan godt sætte ind i databasen med Mellemrum fra et tekst felt.
Men problemet opstår når jeg skal hente det frem igen.

Hvordan skal jeg hente teskten ud, inkl mellemrum???
Avatar billede keysersoze Guru
09. juli 2000 - 23:17 #1
nå du skriver mellemrum, hvad mener du så præcist??? mellemrum mellem to ord, eller med linieafstand???

hvis det sidste er tilfældet, skal du bare skive

<br>

der hvor mellemrummet skal være.

ellers forklar lige nærmere...
Avatar billede flashit Nybegynder
09. juli 2000 - 23:36 #2
Her er et svar jeg fik på samme spg.

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=15173
Avatar billede kren Nybegynder
10. juli 2000 - 13:04 #3
Jeg har vist ikke, forklaret mig dogt nok,
Jeg kan godt hente ud med linjeafstand,
men ikke med mellemrum, den gemmer fint nok i databasen med f.eks 7 mellemrum mellem 2 ord, kan bare ikke trække dem ud igen.
Avatar billede kren Nybegynder
10. juli 2000 - 14:32 #4
ConvString = Replace(ConvString,vbCrLf,"<br>")

sådan ser min string ud, til linjeafstand.
Men mangler en til Mellemrum mellem ord
Avatar billede keysersoze Guru
10. juli 2000 - 16:08 #5
Så bruge dette i stedet for

&nbsp;

det indsætter vistnok 2 eller 3 mellemrum - og skal du have længere end den giver, så er det bare fx.

&nbsp;&nbsp;
Avatar billede ahl Nybegynder
10. juli 2000 - 22:41 #6
keysersoze har ret, det har ikke noget med databasen at gøre, det er html-viseren eller html-kompileren. For at have mere end ét mellemrum mellem 2 ord, så skal du andvende &nbsp; .

Du kan bruge denne steng til at sætte &nbsp; ind, alle steder er mellemrum: ConvString = Replace(ConvString,chr("32"),"&nbsp;")
Avatar billede ahl Nybegynder
11. juli 2000 - 09:55 #7
hvis det ovenover ikke virker så prøv denne: ConvString = Replace(ConvString,chr(32),"&nbsp;") 'jeg kan ikke huske om der skal vøre "!