Avatar billede eaz Nybegynder
04. maj 2002 - 20:45 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hente HTML ind i ASP

Jeg har en nyhedsscroller på dykkerklubbens hjemmeside.
Den er meget fin osv, men jeg har lidt det problem at det er f**king besværligt fordi man skal skrive nyhederne ind direkte på en ASP side.

I øjeblikket ser (en del af) kildekoden til nyhedsboksen, sådan ud:

myFader.addText('<div align="left"><b>Information:</b><br><br>Funktioner i denne boks:<br>Højreklik - Pause<br>Venstreklik - Hop til næste besked<br></div>');

myFader.addText('<div align="left"><b><i>1 )</i></b><br><b>Nyt medlem</b><br><br>Klubben har fået et nyt medlem. <br>Byd <i><font color="Green">Jacob Reinhold</font></i> velkommen. <br></div>');

(Ovenstående er serverside ASP (i javascript))

Det jeg gerne ville have er at jeg ikke skal ind og rette direkte i koden, hver gang jeg vil lave en nyhed.
Det optimale ville være at nyhederne lå i en access database eller en txt fil, som var forholdsvis let at rette i.

Plz prøv at hjælp mig her, for måden det kører på lige nu er f**king besværligt.

På forhånd tak.

Avatar billede eaz Nybegynder
04. maj 2002 - 20:46 #1
Lige som en side note:
Det skal være muligt at hente HTML tags ind.
Jeg skal have mulighed for at lave links osv (fremgik kun af topic ikke at indholdet af spørgsmålet)
Avatar billede rou Nybegynder
04. maj 2002 - 20:52 #2
Du burde faktisk stille denne "opgave" på sharks forum, da det er et helt modul du skal have lavet, og ikke bare hjælp til et mindre problem.
Avatar billede cotus Nybegynder
04. maj 2002 - 21:09 #3
Jeg har lavet et nyhedssystem, som du måske var interesseret i? http://www.donaldisten.dk/jacob_test/2.1.

Hvis du er interesseret, så skriv til postmaster@donaldisten.dk

/cotus
Avatar billede wilweb Nybegynder
04. maj 2002 - 21:12 #4
Jeg kan hjælpe dig med noget ganske simpelt, med en access database?
Det 'rou' forslå er jo helt sikkert meget bedre! Det jeg har liggende er bare en DB med et tekst felt og et notat felt, med html'en i.
Det er faktisk lige så let som at hente data fra en database.
Er det sådanne noget som dette her:
http://www.willi.dk/news.asp
Avatar billede -master-d- Nybegynder
04. maj 2002 - 21:40 #5
Du kan da bare lave den i en database.

Sådan skal det se ud :

<%
'sådan her henter du nyhederne
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN
'Henter alle nyheder fra tabellen news
strSQL = "Select * from News"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
'Henter nyhederne og laver dem om til en streng
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    strNyhed = rs("Tekst")
End If

Do
Response.Write "<b>" & strNyhed & "</b>"
rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
%>

Sådan her indsætter du en ny

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into Nyheder("Tekst")values('Vi har fået et nyt medlem osv') "
Conn.Execute(strSQL)
%>
Avatar billede wilweb Nybegynder
07. maj 2002 - 06:59 #6
Er det det her du ønsker?
http://www.gizom.com/newswall/
Avatar billede wilweb Nybegynder
07. maj 2002 - 21:18 #7
eaz :> er du gået kold????????????
Avatar billede eaz Nybegynder
15. maj 2002 - 15:34 #8
Tog lidt tid for mig at svare.
Yahoo forwarder ikke længere mine msg's til min primære email adresse :(

Jeg har lavet noget andet okay smart.
Har lavet indholdet som HTML filer der bliver included.

myFader.addText('<div align="left"><#include.... nyheder/nyhed1.htm></div>');

nyhed1.htm:
<b>Information:</b><br><br>Funktioner i denne boks:<br>Højreklik - Pause<br>Venstreklik - Hop til næste besked<br>

Det virker okay.

Fordeler point efter subjektiv vurdering.
Avatar billede wilweb Nybegynder
15. maj 2002 - 17:16 #9
Takker for point
:>Gizom