Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:10 Der er 67 kommentarer og
1 løsning

Design?! nakket

ligner http://www.unitfreeze.dk/

ikke?

www.zwirph.subnet.dk/refs/ - nr 1

HAN HAR SQ NAKKET MIT DESIGN
kan jeg gøre noget ved det..??
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. maj 2002 - 19:11 #1
har du selv tegnet dén med sværdet ?
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:12 #2
Copyright by ZwirpH det er da det han skriver, hmm men det er da svært at gøre noget ved, tag en snak med ham, han har jo trods alt ti andre sider, så en til eller fra :D
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:13 #3
Nej.. dt er ikke det.. det er princippet.. jeg har ikke siddet og lavet dem for at folk ka nakke dem . vel!?!?

og.. ham manden med sværdet.. har fået user-copyright af ham der har lavet den.. JEG og kun JEG har fået lov at bruge den
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:14 #4
hmm sorry jeg troede at det var dig der habde link nummer et, sorry
Avatar billede jensb Nybegynder
04. maj 2002 - 19:18 #5
Jamen der er jo overhovedet ingen tvivl om at det er det samme design. Så hvis det er dig der har lavet det, så er det bare at hive fat i ham, og sige at han har 24 timer til at få det fjernet, og hvis ikke det er fjernet inden da, så bliver han anmeldt.
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:19 #6
yep, men han er vist igang med at fjerne det nu, men fatter bare ikke at folk ikke selv laver deres lort, eller i det mindste betaler for det.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:19 #7
jensb --> du siger noget, men zwirp kan du dokumentere at det er din, altså har du det skriftligt med at det har copyright til det billede
Avatar billede ncp Nybegynder
04. maj 2002 - 19:20 #8
Gi' ham en skideballe! - har også været ude for det, hæddighvis svinede jeg ham så meget til at han tog det af igen!
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:20 #9
http://www.unitfreeze.dk/

se hvad han skriver.. LOL en idiot
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:21 #10
På grund af en eller anden tumpe der
mener jeg har stjålet hans design er jeg
desværre blevet nødt til at fjerne min HP lige for tiden...

Men jeg vender stærkt tilbage med et design der er federe!!!

: han er da glad for dig nu :D
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 19:21 #11
Det er brud på Copyright loven...

Jeg syntes at hvis du har tid og overskud, så anmeld ham! Eller ring til ham og tag en snak med ham! Jeg har fundet hans privat adresse her http://www.dk-hostmaster.dk/script/whois.php?query=unitfreeze.dk&lang=da og på www.krak.dk kan du jo finde hans tlf. nummer! :)
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:22 #12
Chokobear_dk , har det på computere, sendt fra hans icq blah blah, og kan bare kontakte ham over tlf hvis det er..
Avatar billede jensb Nybegynder
04. maj 2002 - 19:22 #13
ser ud til problemet er blevet løst :-)

Det er dog utroligt at han skriver det som om at han slet ikke fatter at han ikke bare kan stjæle et design...
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:23 #14
okay, men det er utroligt nemt at hugge, jeg har lige prøvet at "låne" det, men det er slettet igen. men du kunne måske gøre sådan at man ikkke kan højreklikke på den side
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:24 #15
jah må du nok sige..! morron
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:24 #16
Hvad hjælper det..!? de ka jo bare se i kilden..
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:24 #17
det tog mig et halvt minut inkl. at starte paint op, ;D
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:24 #18
eller filer-gem som
04. maj 2002 - 19:24 #19
hmm....
Hvorfor kunne det ikke bare være dig der havde nakket hans design :)?
Har du noget bevis mod at han er skyldig, det er jo ikke ham der skal bevise han er uskyldig.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:25 #20
nej det kan de ikke, da man ikke kan højreklikke, plus at det hjælper  ikke noget at es i kilden da det er et  billede, og  det kan de ikke få fat i via kilden
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:25 #21
es=se
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:25 #22
zwirp => hvad med bare at have et screenshot at designet.. så er det bare et billede ;o) *husk Copyright på billedet* ;o)
04. maj 2002 - 19:26 #23
chokobear_dk
men du kunne måske gøre sådan at man ikkke kan højreklikke på den side
/\ <--
        /\
        Hvad ville det hjælp?
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:26 #24
skriv lige zwirp i bunden ikke for stort, men heller ikek for lille
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:27 #25
de ka se adr på den - gå ind på den og gemme derfra..

og.. xzxzx.. Jah... det kan jeg, man kan gå ind og se hvornår en side sidst er blevet opdateret, fx, og der kan du så se at min ikke er blevet opdateret i laaaang tid + det med figureren jeg har copyright
Avatar billede jensb Nybegynder
04. maj 2002 - 19:27 #26
xzxzx-kan-ikke-logge -> da det er fjernet nu, så må man gå ud fra at det er zwirph der har lavet det, ellers ville den anden vel ikke bare fjerne det uden videre. Ofte vil man også have originale photoshopfiler osv. som man kan bruge til at bevise at det er ens eget design.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:27 #27
ja så kan man ikke trykker kopier eller gem billede
04. maj 2002 - 19:28 #28
jensb & zwirph >> Jaja, jeg ser bare lidt kritisk på :).
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:28 #29
rkhdk - det er jo ikke fedt hvis man fx, vil vise noget smart med menuen, onmouse eller andet..
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:29 #30
men nu er der da nogle muligheder du kan bruge,
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:29 #31
zwirph => ikke hvis designet ligger på din PC, så hedder den jo et eller andet med x:\zzzz\edæuhd\\ækhs
eller du kan jo selv overskrive det..

eller tag screenshotet i fullscreen (F11 i IE) så er adressen ikke med!
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:29 #32
for at forhindre at andre stjæler dit design
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 19:30 #33
Ham der har www.unitfreeze.dk må jo åbenbart have fået dårlig samvittighed, for han har taget sit design ned!

...jeg mener... hvis nogen kontaktede mig og sagde at jeg havde stjålet deres design og jeg vidste ved mig selv, at jeg selv havde lavet det, havde jeg da ikke taget mig af det og slet ikke taget min side ned!

Det at han tager sin side ned, fortæller blot at han har stjålet designet!

....han er og bliver en taber! Jeg glæder mig til at se hans nye design der er federe... gad vide hvor han mon hugger det henne?! :o)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:30 #34
hmm du kan jo også bare åbne den fra din harddisk, så kan man jo ikke bruge adressen til noget
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:30 #35
Rkhdk fattede ikke noget af det du lige skrev.. sorrah
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:32 #36
nator - *Gg*
hmm nu vi er ved det her med webesign, nogle er skal have lavet en hjemmeside.. jeg vil gøre det for 200 kr ! med logo, og alle sider m.m
Utroligt billigt..
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:32 #37
ja det er temmelig billigt :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:33 #38
zwirph => kan også være ligemeget, da du ikke vil bruge et screenshot ;o)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:33 #39
zwirp --> hvordan fandt du hans side ???
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:33 #40
Jah ok, men.. i er velkommen til at kontakte mig via ICQ, hvis i er interreseret, eller kender nogle der er, bannerbytte, eller andet.. (81140106)

lol.. det her indlæg endte med at være reklame.. høhø
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 19:34 #41
zwirph>>> Jeg vil tage det til overvejelse :)

Jeg er en klovn i PhotoShop.. jeg tror jeg gør mere skade end gavn ved at designe! *G*

*holder mig til ASP-koderne* ;)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:34 #42
;D
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:34 #43
nator, skal du have hjælp i photo kan jeg  da godt hjælpe måske
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:35 #44
chokobear_dk

han kontaktede mig via icq, og spurgt eom jeg ville lave en hjemmeside for ham, så sage jeg ja for 200 kr, så sagde han NEJ!, og så hørte jeg ikke mere fra ham - så hans side senere, og jah.. det var det..

han har vist ikke lært at man ikke ka få alt hvad man pejer på..! så stjæler han det bare.. *tsk!* hehe..
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:35 #45
nator - kontakt mig via icq, så ka vi funde ud af noget =)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:36 #46
hehe det er sku da for sumt
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:36 #47
sumt?
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:36 #48
oh.. dumt hehe
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:36 #49
DUMT ;D
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:38 #50
men det er  da et fedt billede, hvad er det lavet i ??
Avatar billede cpfrande Nybegynder
04. maj 2002 - 19:38 #51
Hey !

Jeg er god ven af Zwirph !
Meeeen sys det virker mærkeligt at der er så stor forandring i hans designs!
De 6 - 7 andre designs ligner jo ikke det første så meget som de 6 - 7 ligner hinanden !
Men ak ja, kun de to ved hvad der er sket !

-|FrandE
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:40 #52
Hvad fanden mener du cpfrande??

forstår ikke lige..?
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:42 #53
nej sad også lige at tænkte over det, han er en god ven, som nærmest "anmelder" ham.
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:42 #54
har lige snakket med ham over icq.. han skrev.. at han bare ville lyde klog *Gg*
han er sq grineren den knægt
Avatar billede cpfrande Nybegynder
04. maj 2002 - 19:43 #55
Det er jo så jer !

Jeg er god ven, ja, meeen jeg har da været ude for at mine venner før har kopieret fra andre !
SIGER IKKE at Zwirph gør det... sir bare det ser mærkelig ud i den designeristiske forhold til de andre designs !

Men måske bare mig !
Man ak, hvad kan der ske ved det?

-|FrandE
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:44 #56
Frande, tror jeg har forstået hvad du mener, at jeg ikke kører i den samme genre... men det er jo netop det der er meningen, lær noget og gå videre..
har 100 % lavet de designs selv.!
Avatar billede cpfrande Nybegynder
04. maj 2002 - 19:45 #57
Og ja, hvad mente jeg med "Man ak, hvad kan der ske ved det?" ?
Jow, det han har lavet er jo ikke noget der tager lang tid !

Billedet er ikke lavet af ham... og han kan ikke sagsøge ham for et billed som en anden har lavet til Zwirph, medmindre Zwirph har overtaget copyrighten samt ejerskabet af billedet ( med sværdet ).
Det andet er bare simpel tabel-opbygning...!
Ellers også er jeg bare ved at være god til tabel-opbygning... :)

-|FrandE
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:46 #58
Frande, gider du skride, gider ikke høre på det lort der, og du sq forestille at være en ven!?!?

man bygger hjemmesider op i tabeller ikk!?
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 19:48 #59
hehe det bliver bedre og bedre
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. maj 2002 - 19:50 #60
cpfrande>> der er noget der hedder mønsterbeskyttelse. copyright findes ikke i danmark - det hedder ophavsret og er ikke helt det samme, bl.a. er selve retsgrundtanken en anden.
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 19:52 #61
:o)
Avatar billede zwirph Nybegynder
04. maj 2002 - 19:57 #62
Der bliver ikke sagt så meget..?
Avatar billede ncp Nybegynder
04. maj 2002 - 20:00 #63
Tavshed... på den anden side, nu er plakiaten væk, så du kan vel bare lukke spm'et

Ps - håber du har bedre venner end cpfrande...
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. maj 2002 - 21:03 #64
"På grund af en eller anden tumpe der"
- Han omtaler dig som tumpe, det er vel en injurie? Det kan koste _meget_ dyrt.
Avatar billede cpfrande Nybegynder
04. maj 2002 - 22:14 #65
jelzin101 >> Jeg vil lige gøre dig opmærksom på en ting ! Der er noget som hedder copyright her i Danmark ! Det er LIDT anderledes end ophavsret... men ligner hinanden lidt ! Jeg  har lært om det i skolen, og jeg tror ikke Skive Handelsskole lærer os noget forkert... men bortset fra det !

ncp >> Hvad angår dig vil jeg bare pointere at jeg nu er en udemærket ven... og har også forklaret Zwirph hvad jeg mente om det INDEN jeg skrev det her... jeg mener ikke at dette er et spørgsmål for brugere på eksperten.dk men en sag mellem Zwirph og ejeren af den såkaldte kopieret site ! At du så misforstår dette er jo dit problem og ikke mit - Zwirph er i fin viden om min holdning i dette emne !

-|FrandE
Avatar billede ncp Nybegynder
04. maj 2002 - 22:18 #66
cpfrande >> nu var det jo Zwirph selv der oprettede spm'et - de kan vi jo ikke gøre noget ved... Hvis han vel dele dem med brugerne på eksperten, er det vel hans beslutning...
Avatar billede cpfrande Nybegynder
04. maj 2002 - 23:05 #67
ncp >> Ved jeg godt... men syntes bare ikke du skal beskylde mig for ikke at være en god ven... jeg siger jeg har givet min mening til ham med at jeg ikke mener dette er et spørgsmål til eksperten.dk ! OG den holdning kommer også frem mellem linjerne på mine svar og kommentar... derved er det henledt over på dig som anklager mig for noget !
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. maj 2002 - 02:58 #68
cpfrande>> ikke for at dette skal udvikle sig til en større diskusion - men helt nøjagtig hvad lærer i på skive handelskole i forb. med copyright (her tænker jeg på hvilke indskrænkninger i forhold til ophavsretsloven, samt hvilke internationale konventioner den i så fald skulle være opbygget på).

for ikke at spamme zwirp's spørgsmål foreslår jeg derfor at debatten foregår i et andet fora eller at der bliver oprettet et nyt spørgsmål til samme. -eller at du evt. kontakter mig på dino@dinos.dk
Mvh
jelzin101