Avatar billede doh Nybegynder
08. juli 2000 - 14:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deaktivering af kode ?

Hvordan deaktivere man noget kode i sit program ?

Tak
Avatar billede cruzer Nybegynder
08. juli 2000 - 14:39 #1
hej

feks:  //en eller anden Linje.
for at deaktivere en linje...
og { bla bla bla..
    bla bla bla..
    bla bla bla.. }
for at deaktivere flere linjer..
Avatar billede sjensen Nybegynder
08. juli 2000 - 15:00 #2
Eller du kan bruge "conditional defines":

unit mitprog;

{$define prog1}

interface

var
  i : integer;
{$if prog1}
  j : integer;
{$endif}

implementation

procedure TForm1.showform(sender..
begin
  i := 10;
{$if prog1}
  j := 100;
{$endif}
end;

end.

Ved at bruge con def. tages kun den del af sourcen med i programmet der er defineret inden for IFDEF og ENDIF, når du har defineret en define, som jeg gjorde øverst i eksemplet.

Den linie jeg har lavet lige under Unit MitProg; kan du undgå i design time, ved under project options at definere de defines der skal være gældende for det pågældende project (program)
Avatar billede borrisholt Novice
08. juli 2000 - 16:23 #3
Endelig er der jo også
(* og *)

(* for kommentar start
*) For kommentar slut

Den kan være nyttigt at bruge dem, feks hvis du har noget kode hvori der er skrevet kommentarer med {} så kan du ikke bruge klammerene til at kommentere din kode ud med, der kan du så bruge (* og *)

I de gode gamle dage, da ruder konge var knægt, kunne man også bruge (. og .), hvis man gør det i Delphi 5, generer det et Internal error :O(
[Fatal Error] UnitMainChild.pas(296): Internal error: E2538

JEns B

Avatar billede doh Nybegynder
08. juli 2000 - 18:42 #4
Ok .. nu er det bare det at jeg skal deaktivere noget linj