Avatar billede kirkeby Nybegynder
07. juli 2000 - 23:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

autosvar ved indsendelse af formel...

Jeg søger et cgi script der kan kopiere evt navn m.m fra en udfylft formel over i en mail, og sende den...  (Autosvar)
eks : Kære Jan Madsen, hvor Jan Madsen er kopieret fra formlen, den skal så sende en mail til mig med den udfyldte formel....

Kontakt mig over icq på 49999111 eller over mail JKP@JKP.dk hvis i har evt spørgsmål...

MVh Jesper
Avatar billede netsrac Praktikant
08. juli 2000 - 10:30 #1
Hvad med en i ASP ??
Avatar billede y2k Nybegynder
08. juli 2000 - 18:25 #2
det burde ikke være svært at lave..men kom med lidt mere info om, hvilke felter den skal sende til hvilke modtagere osv.. :-)
Avatar billede y2k Nybegynder
08. juli 2000 - 18:40 #3
her er et brugbart ekesmpel:

#!/usr/bin/perl
$mailprog = '/usr/lib/sendmail' #kan også være /usr/sbin/sendmail eller /usr/sbin/qmail-inject osv..
read(STDIN, $buffer, $ENV{'CONTENT_LENGTH'});
if (!$buffer) {$buffer = $ENV{'QUERY_STRING'};}
@pairs = split(/&/, $buffer);
foreach $pair (@pairs) {
    ($name, $value) = split(/=/, $pair);
    $value =~ tr/+/ /;
    $value =~ s/%([a-fA-F0-9][a-fA-F0-9])/pack("C", hex($1))/eg;
    $value =~ s/~!/ ~!/g;
    push (@hmm, $name);
    $FORM{$name} = $value;
    }

open (MAIL, "|$mailprog -t") or dienice("Can't access $mailprog!\n");
print MAIL "From: din egen email adresse\n";
print MAIL "To: $FORM{'brugerensmail'}\n";
print MAIL "Subject: Tak for dit svar\n\n";
print MAIL "Tak for dit svar $FORM{'navn'}, bla bla bla\n";
close MAIL;

open (MAIL, "|$mailprog -t") or dienice("Can't access $mailprog!\n");
print MAIL "From: din egen email adresse\n";
print MAIL "To: din egen email adresse\n";
print MAIL "Subject: udfyldt skema fra www.???\n\n";
foreach (@hmm) {
print MAIL "$_ = $FORM{$_}\n";
  }
close MAIL;

print "content-type: text/html\n\nSkemaet er nu blevet sendt til blablabla\n";
exit;
Avatar billede ask Nybegynder
10. juli 2000 - 05:50 #4
adrvh. Kode uden -w og use strict.

Det burde forbydes.

- ask
Avatar billede y2k Nybegynder
10. juli 2000 - 17:26 #5
tjah..jeg har ikke selv skrevet scriptet, så jeg er lidt ligeglad ;)
Avatar billede ask Nybegynder
10. juli 2000 - 21:41 #6
well, du skrev det her.

- ask
Avatar billede kirkeby Nybegynder
10. juli 2000 - 23:44 #7
kan du sende den til mig i en CGI fil ??  :)
+ en fil med info om CHmod osv...
Mvh Jesper
Avatar billede y2k Nybegynder
11. juli 2000 - 00:40 #8
jojo, sender den på ICQ.
desuden, ask, så er der da ikke noget i det script, som strict ville klage over..
Avatar billede ask Nybegynder
11. juli 2000 - 03:41 #9
jo. Over linje 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 17, 19, 22, 26 og 27.

Ioevrigt syntax checker det ingengang. Du mangler en ; paa linje 2.

Der er ogsaa daarlige variabelnavne. F.eks. @hmm er ret intetsigende, og ioevrigt ikke noedvendig. Du kan bruge foreach (keys %FORM) i stedet.

Hverken -w eller use srtict ville dog umiddelbart have fanget at din "exception handling" ikke just er alt for smart. (hint: "dienice" er der ikke ...)

Og det ville ikke virke med browsere der ikke bruger "&" imellem parametre. (Hint: ";" er ogsaa tilladt). Det er dumt at proeve at opfinde den dybe tallerken igen og igen og igen naar den allerede er der (CGI.pm).

- ask
Avatar billede y2k Nybegynder
11. juli 2000 - 12:55 #10
som sagt før rager det mig en bønne om der er fejl i sciptet, det er et eksempel. og med hensyn til strict, så kan man bare sætte en no strict "vars" på, for det med at deklarere variablerne er da kedeligt ;)...dienice eksisterer ikke, hvilket skyldes at det som sagt før er et eksempel fra en anden side, og dette eksempel har dienice kommandoen i sig..
Avatar billede kirkeby Nybegynder
13. juli 2000 - 12:59 #11
hmmm....  har ikke set dig på icq ??  :(
Avatar billede ask Nybegynder
13. juli 2000 - 13:30 #12
whatever. at poste daarlige eksempler er ligesaa skidt som at lave dem. Du skrev at det var et "brugbart eksempel". Det er mildest talt vildledende.

ikke at bruge strict vars faar Perl til at opfoere sig anderledes og paa en maade der helt sikkert vil skyde dig i foden naar programmet bliver lidt stoerre (og det goer det altid).

f.eks.:

#!/usr/bin/perl

sub foo {
  # blah blah blah, kode kode kode.
  $x = 5;
  # blah blah blah, more kode.
}

sub bar {
  $x = 10;
  foo();
  print "x: $x\n";
}

bar;

__END__

  - ask
Avatar billede y2k Nybegynder
13. juli 2000 - 13:35 #13
jaja, gab gab gab...det var ikke det spørgsmålet handlede om, og strict rager mig en bønne når jeg ikke skal udgive ting..lad os holde os tildet stilte spørgsmål istedet :-)
Avatar billede cybermike Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:07 #14
kirkeby>Send mig en mail med html filen som indeholder den form brugeren skal udfylde, en tekstfil med teksten af den mail brugeren skal modtage, og en html fil med det indhold som skal vises når formen er sendt, så skal jeg lave den for dig.

//cybermike\\\\

cybermikedk@yahoo.dk
Avatar billede kirkeby Nybegynder
18. juli 2001 - 07:52 #15
opretter på ny....